drobne zmiany czy rewolucja Icoterms 2020
Każda osoba odpowiedzialna za organizację zamówień importowych ale również wysyłek eksportowych zna doskonale pojęcie Incoterms 2010. Obecnie prawie dekadę obowiązują zasady Incoterms 2010 i po dekadzie zostaną one zaktualizowane jako Incoterms 2020. Czy te zmiany będą ewolucyjne czy rewolucyjne i czy wzbudzają kontrowersje? Warto wiedzieć jak znaleźć optymalną formułę uwzględniając cenę, ryzyko czy przejęcie odpowiedzialności? Incoterms to podstawa do uniknięcia różnych interpretacji stron co do obowiązków dostawcy i odbiorcy. Incoterms (International Commercial Terms) lub Międzynarodowe Reguły Handlu to zbiór międzynarodowych reguł. Ponieważ te reguły dzielą koszty i odpowiedzialność pomiędzy nabywcę i sprzedawcę kluczem jest umiejętność takiego ich stosowania aby ograniczyć ryzyko. Reguły Incoterms 2020 odzwierciedlać będą rodzaj uzgodnionego transportu co jest ważne w dzisiejszych rozwiązaniach intermodalnych ale również transport kontenerowy. Obecnie Incoterms 2020 będzie 7 wersją od chwili powstanie Incoterms w 1936 roku.
CELE SZKOLENIA INCOTERMS
Celem szkolenia Incoterms jest zapoznanie uczestników z prawidłowymi i praktycznymi zasadami stosowania reguł INCOTERMS 2010 na przykład czy w przypadku EXW możemy czy musimy dokonać załadunku, lub jaką regułę wybrać dla różnych środków transportu.
A w szczególności:
METODY SZKOLENIA INCOTERMS
Każdy uczestnik szkolenia Incoterms uzyska szeroką wiedzę na temat powiązań Incoterms ze skutkami dla firmy. Wiedza pozwoli prawidłowo i praktycznie stosować zalecane reguły. Dzięki takim umiejętnościom uczestnicy nie będą popełniali błędów a komunikacja z kontrahentem będzie pozbawiona subiektywizmu.
WARTOŚĆ DODANA SZKOLENIA INCOTERMS
Każdy uczestnik szkolenia uzyska szeroką wiedzę na temat powiązań Incoterms ze skutkami dla firmy. Wiedza pozwoli prawidłowo i praktycznie stosować zalecane reguły. Dzięki takim umiejętnościom uczestnicy nie będą popełniali błędów a komunikacja z kontrahentem będzie pozbawiona subiektywizmu.
PROGRAM SZKOLENIA INCOTERMS
1. WPROWADZENIE – DLACZEGO WSPÓŁPRACĘ Z PARTNEREM ZAGRANICZNYM WARTO OPRZEĆ NA JASNYCH KLAROWNYCH ZASADACH?
a) Cena , koszty i ryzyko w handlu zagranicznym
b) Kontrakt w handlu zagranicznym na jakich regułach warto go oprzeć?
c) Jakiego zakresu współpracy dotyczą reguły INCOTERMS a jakie działania i problemy nie są z nimi związane?
d) Określenia związane i operacjami zagranicznymi min cargo, fracht, loco, franco , ab werk – jak je rozumieć i interpretować
2. REGUŁY INCOTERMS WIEDZA OGÓLNA
a) Czym jest INCOTERMS - cele i zadania reguł
b) Jaką regułę wybrać – proces decyzyjny i negocjacyjny
c) Grupy zaszeregowanie reguł INCOTERMS i uwarunkowania
d) Istota przejścia kosztów i ryzyk ze sprzedającego na kupującego
e) Fakultatywny charakter reguł INCOTERMS
f) RÓŻNE RODZAJE TRANSPORTU A INCOTERMS
3. OBOWIĄZUJĄCE REGUŁY INCOTERMS 2010 A PROPOZYCJE 2020
a) Reguły INCOTERMS 2020 , a reguły INCOTERMS 2020
b) Rewolucja czy ewolucja Incoterms 2020 vs 2010
c) Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 ze zmianami 2020:
• wszystkie rodzaje transportu:
o EXW EX WORKS
o FCA FREE CARRIER (proponowany podział w Incoterms 2020)
o CPT CARRIAGE PAID TO
o CIP CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO
o DAT DELIVERED AT TERMINAL
o DAP DELIVERED AT PLACE
o DDP DELIVERED DUTY PAID
• tylko transport morski i wodny śródlądowy:
o FAS FREE ALONGSIDE SHIP, (dlaczego będzie zlikwidowana)
o FOB FREE ON BOARD, (Incoterms 2020 a kontenery)
o CFR COST AND FREIGHT
o CIF COST INSURANCE FREIGHT
o CNI COST AND INSURANCE
o CFR/CIF
o krótkie omówienie specyfiki transportu morskiego (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention)
4. NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY PRZY STOSOWANIU WARUNKÓW DOSTAW INCOTERMS:
a) Czy formuła EXW była najlepsza i dlaczego z niej rezygnuje Incoterms 2020?
b) Różne rodzaje transportu a reguły INCOTERMS
c) Istotne dane w prawidłowej interpretacji reguł INCOTERMS np. granica, miejsce dostawy, wersja INCOTERMS
d) W czym nas INCOTERMS nie zabezpieczy?
5. PODSUMOWANIE I DYSKUSJA
a) Bezpieczeństwo transportu, regulacje związane z ubezpieczeniem transportu oraz związek między Incoterms a międzynarodową umową handlową w koncepcji Incoterms 2020
b) A jak to jest u nas?
Krzysztof Wiak
Praktyk, który na różnych stanowiskach menedżerskich od ponad 20 lat zajmuje się projektami związanymi ze sprzedażą, zakupami oraz dystrybucją w tym handlem zagranicznym. Zakres jego obowiązków obejmował customer service oraz logistyka i produkcja kontraktowa. W ostatnich latach pracował min. na stanowiskach Customer Service Managera ZT Kruszwica S.A. Logistic Managera OKT Polska gdzie zarządzał dystrybucją i magazynowaniem, Dyrektora ds. Rozwoju Europal Sp z o.o. w zakresie zakupu i gospodarki opakowaniami. W okresie 2009-2013 pracował jako Manager Klienta Kontraktowego a później jako Eksport Manager dla Laboratoriów Natury Sp. z o.o. zarządzając min. całkowitym procesem biznesowym dla spółek zależnych w Czechach, Słowacji i Węgrzech.
Obecnie prowadzi własną firmę konsultingowo-szkoleniową. Zajmuje się zagadnieniami dystrybucji, zakupów, optymalizacji zapasów, kompletacji. Uczestniczy w projektach logistycznych dla dużych organizacji oraz innych projektach w obszarze outsourcingu, sprzedaży i dystrybucji. Wdrażał między innymi koncepcję S&OP (sales and operations plainning). Współpracował również z największymi operatorami logistycznymi. Na zajmowanych stanowiskach starał się doskonalić swoje umiejętności kończąc podyplomowe studia „Zarządzania Logistycznego” na Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu, oraz „Marketing żywności” na AE w Poznaniu. Jest również biegłym sądowym w dziedzinie „Palety w logistyce”. W 2013 ukończył szkołę trenerów licencjonowanych w dziedzinie „Rozwiązywanie konfliktów poprzez negocjacje” i „Sprzedaży doradczej”.
W ostatnim latach uczestniczył w pracach klubu ECR przy Instytucie Logistyki i Magazynowania. Był również w kapitule ogólnopolskiego konkursu „Innowacje w logistyce”. Dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadzi szkolenia, publikuje artykuły w specjalistycznej prasie logistycznej oraz występuję jako prelegent na ogólnopolskich konferencjach. Różne formy szkoleń specjalistycznych prowadzi od 10 lat. W grupie jego klientów są min. Tesco, Auchan, Wincanton, Nagel, Rosner, Kompania Piwowarska, Animex, Delecta, Dyrup, BSH (Bosch Simens), Eberspecher, Zelmer, International Paper i wiele innych.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
zajęcia, wsparcie poszkoleniowe wykładowcy, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po uprzednim zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa zapotrzebowaniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl