20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach
Negocjacje zakupowe to proces skomplikowany, wielowątkowy i stresujący. Dlatego tak ważne jest szkolenie z negocjacji zakupowych pod okiem odpowiedniego trenera. Takie doświadczenie pomoże Ci zrozumieć złożone procesy negocjacji zakupowych, zredukować napięcie i stres oraz przejąć kontrolę nad przebiegiem rozmów. Efekt? Umiejętność wygrywania.
CELE SZKOLENIA Z NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
SZKOLENIE Z NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH SKIEROWANE DO
menedżerów, handlowców, zakupowców, urzędników oraz wszystkich zainteresowanych tą tematyką
PROGRAM SZKOLENIA
I. TRZY PODSTAWOWE STRATEGIE NEGOCJACYJNE
1. budowanie relacji – jak osiągać wysokie wyniki, a jednocześnie zachowywać dobre relacje
2. kreowanie wrażenia – klucz do udanych negocjacji
3. ustalanie poziomu odniesienia – punkt startowy do zamienienia przeciętnych wyników na wybitne
II. CZTERY NAJWAŻNIEJSZE TAKTYKI OTWARCIA – KIEDY STOSOWAĆ, KIEDY UNIKAĆ, JAK SIĘ BRONIĆ
1. ambitne otwarcie – czym się kierować przy ustalaniu punktu otwarcia negocjacji
2. śmieszne pieniądze – jak przeliczać koszty i zyski, żeby przekonać drugą stronę
3. standardowy sposób działania – ulubiona zagrywka dużych graczy
4. cisza – efektywna technika budowania presji
III. DWIE SKUTECZNE STRATEGIE KOOPERACYJNE – GDY NASZYM CELEM JEST ZBUDOWANIE DŁUGOTRWAŁEJ, OWOCNEJ RELACJI
1. systemowe myślenie o interesach – wyjście poza „pułapkę środka tabeli”
2. poznawanie siebie i drugiej strony – ile druga strona wie o tobie? A co powinieneś wiedzieć o nich? I co wiesz o własnym stylu i błędach w negocjowaniu?
IV. NIEZNANE WARIANTY CZTERECH POWSZECHNIE STOSOWANYCH TAKTYK MANIPULACYJNYCH - JAK SIĘ BRONIĆ. A MOŻE STOSOWAĆ?
1. dobry, zły policjant – gdy po drugiej stronie jest ich dwójka, nawet gdy jeden jest tylko wspomniany
2. nagroda w raju – technika skuteczna niczym pułapka na myszy
3. krakowskim targiem – podzielmy po połowie, (…ale to wy za to zapłacicie)
4. zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy to, na czym nam naprawdę zależy
V. NEGOCJOWANIE Z UPARCIUCHAMI (TRZY TAKTYKI) – JAK REAGOWAĆ? KIEDY SAMEMU BYĆ UPARCIUCHEM?
1. zdarta płyta – gdy druga strona w kółko powtarza te same argumenty i obstaje przy swoim
2. siła pisma – jak negocjować ze „stałym cennikiem” i zapisanymi regułami?
3. gra na czas – przedłużanie, wywieranie presji czasowej albo stawianie ultimatów – jak reagować?
VI. DWA NAJCZĘSTSZE SPOSOBY WYWIERANIA WPŁYWU GDY BRAKUJE ARGUMENTÓW – JAK NIE DAĆ SIĘ PONIEŚĆ EMOCJOM
1. ataki personalne – co robić, gdy negocjacje schodzą na dyskusję o ludziach zamiast o interesach
2. gra na litość – jak odpowiadać, gdy ktoś powołuje się na własną „trudną sytuację”
VII. DWIE TAKTYKI ETAPU KOŃCOWEGO – NA CO UWAŻAĆ, GDY WYDAJE NAM SIĘ, ŻE NEGOCJACJE SĄ JUŻ PRAWIE ZAKOŃCZONE
1. wyjście – radykalna i ryzykowna taktyka – jak wyczuć moment gdy warto odejść od stołu negocjacyjnego
2. oskubywanie – gdy umowa jest już właściwie zawarta, a pojawiają się dodatkowe warunki
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Zajęcia prowadzone są metodą interaktywną, sprzyjającą aktywności wszystkich uczestników treningu. Każdy z bloków tematycznych składa się z czterech elementów: wprowadzenia (w formie krótkiego, interaktywnego wykładu), ćwiczenia, gier symulacyjnych oraz analizy wyników gier pod kątem omawianego zagadnienia. Podczas treningów stosowane są także testy, które umożliwiają uczestnikom trafniejsze rozpoznanie własnych cech i zdolności przydatnych w sytuacjach zawodowych. Uczestnicy otrzymują obszerne i ciekawe materiały szkoleniowe ułatwiające utrwalenie wiedzy zdobytej podczas treningu.
SZYMON NĘCKI
Trener umiejętności menedżerskich, szczególnie tych związanych ze sztuką negocjacji, zarządzaniem zespołem i skuteczną komunikacją. Ukończył studia z psychologii na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Studiował również na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doświadczenie trenerskie zdobywał u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego.
Prowadzi także działalność naukową w ramach studiów doktoranckich z psychologii - jego zainteresowania obejmują negocjacje, komunikację, teorię umysłu oraz wpływ technologii ICT na proces psychoterapii. Jest stypendystą NCN w grancie badawczym realizowanym na Uniwersytecie SWPS. Należy do Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
zajęcia, wsparcie poszkoleniowe wykładowcy, poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie, materiały pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl