13 marca 2021 r. wchodzą w życie przepisy zmieniające w istotny sposób zasady wykonywania przejazdów pojazdami nienormatywnymi (pojazdami, które posiadają przekroczone parametry w zakresie długości, szerokości, wysokości lub rzeczywistej masy albo dopuszczalnego nacisku na osie pojazdu.). Zmiany te są wynikiem wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który zarzucił Polsce naruszanie przepisów obowiązujących nasz kraj. Podczas szkolenia omówimy: podstawy prawne, w tym ustawa prawo ruchu drogowym, definicje związane z przewozami nienormatywnymi, rodzaje zezwoleń, zasady przydzielania zezwoleń, wysokości nakładanych kar, zasady odpowiedzialności kierowcy, przedsiębiorcy i zarządzającego transportem w firmie.
CEL SZKOLENIA
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU
ADRESACI SZKOLENIA
Adresatami szkolenia są przewoźnicy, spedytorzy, osoby zarządzające pracą kierowców oraz nadzorujący wykonywanie przewozów drogowych a także kierowcy.
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ
Zajęcia prowadzone będą w formie wykładu wzbogaconego o praktyczne przypadki a także dyskusję.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Przewozy nienormatywne w świetle prawa polskiego oraz UE.
2. Zmiana ustawy o drogach publicznych oraz ustawy Prawo o ruchu drogowym od 13 marca 2021 r.
3. Przekroczenie nacisku na oś napędową – skutki a także - nowe rozwiązania prawne.
4. Rodzaje zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego. Zmiana kategorii zezwoleń od 13 marca 2021 r.
5. Wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdu nienormatywnego w aspekcie Wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z 21 marca 2019 r.
6. Zasady i metody przeprowadzania kontroli, organy uprawnione do kontroli, w tym do używania urządzeń rejestrujących. Nowe organy uprawnione do kontroli nacisków na oś od 13 marca 2021 r.
7. Dokumentowanie kontroli drogowej, procedury ważenia pojazdów. Zmiana procedur kontroli nacisków na oś od 13 marca 2021 r.
8. Decyzje o nałożeniu kary pieniężnej za brak zezwoleń. Zasady prowadzenia postępowań. Uprawnienia i obowiązku strony.
9. Podsumowanie, odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie wątpliwości, dyskusja, wymiana doświadczeń.
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
Ekspert transportu drogowego. Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w organach kontroli ruchu drogowego i transportu drogowego. Wykładowca i trener w dziedzinie transportu drogowego, czasu pracy kierowców, przewozu materiałów niebezpiecznych (ADR) a także transportu żywych zwierząt i odpadów.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 5 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia i prowadzący szkolenie nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:30 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Kramorz
tel. +48 794 103 584
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl