konfliktowi pracownicy, negocjacje szefa
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności asertywnej komunikacji z pracownikami, szczególnie w sytuacjach negocjacyjnych i roszczeniowych.
JEŻELI JAKO LIDER:
• Czujesz, że za łatwo ustępujesz lub reagujesz zbyt ostro
• Odpuszczasz i nie reagujesz na nieprzepisowe zachowania pracowników, gdy po raz kolejny nie przestrzegają zakontraktowanych zasad dotyczących godzin pracy, przerw, zasad BHP
• Lub przeciwnie, zbyt rygorystycznie, bez uwzględnienia kontekstu, zamykasz się na wszelkie elastyczne modyfikacje i negocjacje
• Bywa, że czujesz się odpowiedzialny czy winny, gdy nie możesz spełnić prośby pracownika dotyczącego dnia wolnego, wcześniejszego wyjścia, innych godzin pracy
• Czasami nie wiesz, jak egzekwować ustalenia lub negocjować daty urlopu, zakres obowiązków, standardy i procedury
TO DZIĘKI SZKOLENIU:
• Będziesz potrafił komunikować się i negocjować asertywnie, zamiast ulegle czy agresywnie w wybranych sytuacjach
• Nabędziesz umiejętność prezentowania własnych opinii, radzenia sobie z oceną innych, obrony swoich granic i dbania o własne prawa, zadania i cele z jednoczesnym poszanowaniem granic innych
• Zdefiniujesz asertywne sposoby układania sobie współpracy w swojej rzeczywistości zawodowej – ze współpracownikami, podwładnymi oraz klientami
• Poznasz ponad 10 asertywnych reakcji na wymagające zachowania pracowników
PROGRAM SZKOLENIA
ASERTYWNOŚĆ – CZYLI SPOSÓB NA DOBRĄ, UCZCIWĄ KOMUNIKACJĘ W RELACJI SZEF - PRACOWNIK
• Dlaczego zachowanie asertywne jest lepsze od zachowania uległego, agresywnego i manipulacji?
• Kiedy nie warto stosować narzędzi asertywnych?
RADZENIE SOBIE Z WYMAGAJĄCYMI REAKCJAMI PRACOWNIKÓW. ĆWICZENIE UMIEJĘTNOŚCI ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W RÓŻNYCH SYTUACJACH ZAWODOWYCH
• Jak mówić „nie”? - czyli odmawianie i obrona swoich praw
• Radzenie sobie z ocenami innych – czyli co robić, gdy krytykują mnie, firmę, pomysł?
• Wyrażanie opinii różnych od opinii zespołu
• Jak asertywnie przyznać się do błędu?
• Jak postawić granice np. gdy pracownik notorycznie nie przestrzega zakontraktowanych zasad, jest roszczeniowy
TRENING SZYBKICH ODPOWIEDZI. TECHNIKI REAKTYWNE
• Asertywna odmowa
• Asertywne sondowanie
• Asertywne stawianie granic
• Asertywna reakcja na krytykę, przyjmowanie feedbacku
• Z treści na proces
• Zaciemnienie zamglenie
• Chwila na oddech
• Technika słonia/żółwia
• Przyznanie się do błędu z godnością
• Parafraza ocen
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
Trener, coach i mentor. Od 15 lat prowadzi szkolenia, warsztaty, team-building, projekty konsultingowe, rekrutacje, AC/DC, indywidualne i zespołowe procesy coachingowe, badania „tajemniczy klient”.
Pracuje z managerami wszystkich szczebli (mistrzami, brygadzistami, liderami, kierownikami, dyrektorami), trenerami wewnętrznymi, pracownikami działów wsparcia (obsługa klienta, kadry, księgowość, marketing, IT, prawnicy, serwis, działy reklamacji, sekretarki i asystentki), urzędnikami, handlowcami.
Działa w wielu obszarach, takich jak: sektor budowlany, branża produkcyjna, chemiczna, spedycyjna, edukacyjna, motoryzacja, przemysł ciężki, farmacja, finanse i bankowość, instytucje publiczne i wiele innych.
Specjalizacja: Akademie Managera dla branży budowlanej i produkcyjnej, szkolenia z kształtowania nawyków i podnoszenia kultury bezpieczeństwa, projekty interwencyjne np. rozwiązywanie konfliktów, poprawa komunikacji i współpracy, zarządzanie stresem, emocjami.
Metody szkoleniowe: aktywne, warsztatowe, na procesie, coachingowe (indywidualne i zespołowe), action learning.
Posiada certyfikaty:
• Licencja DISC D3
• Profesjonalny Mentor
• Trener Praktyk Biznesu
• Racjonalna Terapia Zachowań
• Coach Praktyk Biznesu
Zrealizowała:
- Projekty z budowania kultury bezpieczeństwa (ok. 200 dni szkoleniowych)
- Projekty dla managerów (ok. 1500 dni szkoleniowych)
- Projekty dla sił sprzedaży ( ok. 150 dni szkoleniowych)
- Projekty – obsługa klienta, Train The Trainer, rozwiązywanie konfliktów ( ok. 150 dni szkoleniowych)
- TTT, wystąpienia publiczne, sztuka prezentacji, prowadzenie zebrań, kreatywność
- Współpraca, rozwiązywanie konfliktów, asertywność
Przeszkoliła wiele firm w Polsce między innymi: BAUMIT SP. Z O.O., MUREXIN Polska Sp. z o.o., Aesculap Chifa Sp. z o.o., POCZTA POLSKA S.A., PZU S.A., SCHINDLER Polska Sp. z o.o., GEGENBAUER POLSKA Sp. z o.o., ROCHE Polska Sp. z o.o., Eurocash S.A , FAURECIA AUTOMOTIVE Polska S.A., MERCEDES BENZ- MANUFACTURING POLAND, REATAIL ROBOTICS Sp. z o.o. S.K., Tauron Polska Energia S.A., BOSCH Sp. z o.o., PKP ENERGETYKA S.A., TRAMWAJE WARSZAWSKIE Sp. z o.o., RWE STOEN Operator Sp. z o.o., SKANSKA S.A., ArcelorMittal Poland S.A., JERONIMO MARTINS Polska S.A., DRIVETECH Polska Sp. z o.o., TURBOTECH, Intersilesia McBride Polska Sp. z o.o, PEKABEX BET S.A., MUREXIN Polska Sp. z o.o., Abbott Laboratories Poland Sp. z o.o., Renault Polska Sp. z o.o., BMW Polska Sp. z o.o., Go Logis Sp. z o.o., Lotos S.A., Bridgestone Europe NV/SA, Oddział w Polsce i wiele innych.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4 godziny zegarowe, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00 i twają do godziny ok. 13:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:40 – 9:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego stacjonarnej lub zdalnej (on-line) po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl