zasady wykonywania transportu drogowego w roku 2021
Czas pracy kierowcy uległ w pewnym zakresie modyfikacjom. Od 20 sierpnia obowiązują nowe przepisy z Pakietu mobilności. Wprowadzono m. in. nowe zasady dotyczące odbioru dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych pod rząd, maksymalny okres bez powrotu do bazy, miejsce wypoczynku przy regularnych odpoczynkach tygodniowych, odpoczynek na promie i w pociągu, przerwy podczas jazdy pojazdu, przekroczenie czasu prowadzenia przy powrocie do bazy lub miejsca zamieszkania oraz infrastrukturę parkingową.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest przybliżenie, pomoc i ułatwienie pracy przedsiębiorcom z branży transportowej oraz osobom rozliczającym czas pracy kierowców a także osobom zarządzającym transportem. Omawiane będą obowiązujące przepisy dotyczące prawidłowego stosowania przepisów prawa pracy oraz regulacje transportowe. Poruszane zostaną przepisy związane z transportem oraz czasem pracy kierowców.
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Podczas szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z przepisami prawa regulującymi czas pracy kierowców, zarówno w Polsce jak i poza jej granicami, z obowiązkami związanymi z tachografami oraz nauczą się prawidłowo rozliczać czas pracy kierowców, a w szczególności prawidłowo stosować zasady przestrzegania czasu prowadzenia pojazdu, wymagane przerwy i odpoczynki.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
pracowników rozliczających oraz nadzorujących czasu pracy kierowców, prawidłowe interpretowanie przepisów regulujących czas pracy kierowców a także wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego. Znajomość przepisów będzie przydatna m. in. dla właścicieli firm transportowych, kadrowych jak również księgowych oraz osób zarządzających transportem.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Krajowe oraz międzynarodowe przepisy regulujące czas pracy kierowców
2. Kiedy kierowców obowiązuje Rozporządzenie 561/2006, a kiedy AETR?
3. Maksymalny czas dziennego prowadzenia
4. Czas przerw w jeździe – sposoby identyfikacji naruszenia a interpretacje ITD
5. Czas dziennych odpoczynków i warunki skrócenia odpoczynku
6. Dzienny okres prowadzenia a dzienne odpoczynki
7. Załoga kilkuosobowa – kiedy jest, a kiedy nie?
8. Czy kierowcy w załodze muszą robić przerwę, czy nie?
9. Warunki jazdy w zespole kilkuosobowym oraz konsekwencje braku załogi
10. Odpoczynek w załodze
11. Odpoczynek na promie – warunki przerwania odpoczynku
12. Czas prowadzenia w tygodniu i w okresie dwóch tygodni
13. Warunki prawidłowych kolejnych odpoczynków tygodniowych – analiza przypadków
14. Warunki rekompensaty skróconego odpoczynku tygodniowego
15. Definicja pory nocnej
16. Nowe zasady odbierania odpoczynków tygodniowych dla kierowców realizujących usługi międzynarodowego transportu drogowego. Najnowsze zmiany!
17. Praktycznie ćwiczenia dotyczące Rozporządzenia 561/2006
18. Przykłady naliczenia kary – sposób naliczania kar administracyjnych przez ITD
19. Taryfikator kar i mandatów – kto i za co odpowiada/płaci?
20. Odpowiedzialność kierowcy i przedsiębiorcy a także osoby zarządzającej transportem oraz innych osób wykonujących czynności związane z przewozem drogowym
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
Szkolenie poprowadzi specjalista prawa transportowego – prawnik, administratywista, biegły sądowy m. in. w zakresie odczytu wskazań urządzeń rejestrujących stosowanych
w transporcie drogowym (tachografów samochodowych) oraz dokumentów stosowanych
w transporcie drogowym. Doradca DGSA- ds. bezpieczeństwa przewozu drogowego towarów niebezpiecznych – certyfikat wydany przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, wieloletni funkcjonariusz wyspecjalizowanego organu kontrolnego w zakresie transportu drogowego, wieloletni wykładowca oraz trener na kursach dla służb kontrolnych, urzędników administracji publicznej, kierowców oraz przewoźników.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 5 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia i prowadzący szkolenie nie wyrażają zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:30 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl