wzmacnianie motywacji pracowników poprzez konstruktywne rozmowy
Spotkania rozwojowe/roczne pracowników z przełożonym stanowią doskonałe narzędzie do budowania partnerskich relacji z podwładnym, budują w nim zaangażowanie i chęć rozwoju, zwiększają motywacje oraz pozwalają zapobiegać sytuacjom konfliktowym. Żeby to osiągnąć należy sprawnie określić potrzeby rozwojowe pracownika w oparciu o matrycę kompetencji, przeprowadzić efektywną rozmowę rozwojową oraz prowadzić działania monitorujące czy wspierające. Warsztat przygotowuje kompleksowo szefów do sprawnego wykorzystania rozmów rozwojowych.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
▪ wzmocnienie umiejętności przygotowania się do przeprowadzania rozmów rozwojowych
▪ opracowanie skutecznych metod i sposobów monitorowania i bieżącej oceny pracy pracownika
▪ sprawne przygotowanie się do rozmowy rozwojowej w oparciu o fakty
▪ skuteczne wyznaczanie granic umożliwiających obiektywna ocenę
▪ przećwiczenie trudnych rozmów z pracownikami w oparciu o przykłady z firmy
▪ nabycie umiejętności ustalania planów w oparciu o możliwości i kompetencje pracownika
▪ poznanie efektywnych metod motywowania i angażowania pracowników po rozmowie rozwojowej w oparciu o plany naprawcze i cele rozwojowe
▪ rozwój kompetencji w zakresie wykorzystania pytań coachingowych podczas rozmowy rozwojowej
▪ sprawne udzielanie informacji zwrotnej
▪ poznanie efektywnych technik komunikacyjnych dobrze sprawdzających się podczas rozmowy rozwojowej
▪ skuteczna reakcja w przypadku postaw agresywnych ze strony pracownika
▪ wypracowanie metod pozwalających na kontrole emocji własnych podczas rozmowy
▪ lepsze rozumienie zachowań rozmówców
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO:
Szkolenie rozmowy okresowe skierowane jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla, właścicieli firm, specjalistów działów HR, którzy chcą poszerzyć zarówno swoją wiedzę jak i praktyczne umiejętności wykorzystywania technik w przeprowadzaniu rozmów okresowych.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. ROLA ROZMOWY ROZWOJOWEJ W ORGANIZACJI
▪ różne funkcje, wzajemna relacja i cele rozmowy rozwojowej w organizacji
▪ rozmowa rozwojowa, jako podstawowe źródło informacji o poziomie spełniania
wzajemnych oczekiwań w układzie pracownik – szef - organizacja
2. PRZYGOTOWANIE SIĘ DO ROZMOWY ROZWOJOWEJ
▪ przygotowanie się do rozmowy: plan rozmowy, potrzebne dokumenty, opinie innych
▪ struktura rozmowy i jej kontrola - etapy prowadzenia rozmowy rozwojowej
▪ matryca kompetencji - budowanie w oparciu o zakres obowiązków, potrzeby
rozwojowe i sprawne funkcjonowanie w zespole
▪ budowanie argumentów:
- co jest moim celem podczas rozmowy rozwojowej
- jakich argumentów użyć, żeby przekonać pracownika do zmiany postaw i zachowań
- motywatory pracownika
3. ZASADY PROWADZENIA ROZMÓW ROZWOJOWYCH
▪ stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania, przekazanie celu spotkania
▪ przełamywanie barier komunikacyjnych
▪ najczęstsze błędy w procesie oceniania
▪ odwoływanie się do zasobów i mocnych stron pracownika
▪ wzmacnianie zachowań pożądanych
- docenienie jako narzędzie motywacji
▪ ustalanie działań rozwojowych i planów naprawczych
4. PRZEKAZYWANIE INFORMACJI ZWROTNYCH
▪ różnica pomiędzy informacją zwrotną a krytyką
▪ czemu tak trudno jest dawać feedback? O naturze emocji
▪ jakie uczucia wzbudza feedback u osoby udzielającej i przyjmującej
▪ czym jest nasz wewnętrzny krytyk i jak neutralizować jego głos?
▪ asertywność w udzielaniu informacji zwrotnych
5. TRUDNE SYTUACJE PODCZAS ROZMOWY ROZWOJOWEJ
▪ zwierzchnik czy kolega - ocena osoby lubianej
▪ brak zgody z oceną zwierzchnika
▪ brak chęci do zmiany
▪ reakcja na silne emocje rozmówcy
6. CO DALEJ PO ROZMOWIE ROZWOJOWEJ
▪ co pracownik oczekuje po rozmowie rozwojowej od swojego przełożonego?
▪ wspieranie pracownika w procesie zmiany
▪ utrzymanie zaangażowania w realizacji celu
▪ przegląd rozmowy rozwojowej
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z Państwa doświadczeń).
Specjalizuje się w treningach i konsultingu w zakresie poprawy efektywności organizacji produkcyjnych, rozwoju kompetencji menadżerskich z zakresu motywowania, organizowania i planowania, zarządzania czasem, selekcji i rekrutacji oraz oceny pracowniczej.
Prowadzi również projekty dotyczące redukcji konfliktów wewnątrz zespołowych i między wydziałowych, przygotowania zespołów do wdrażania nowych projektów oraz podniesienia motywacji pracowników na określone kierunki działania firmy.
Pracował w firmach produkcyjno handlowych w branży FMCG jak również dóbr przemysłowych.
W okresie 10 lat przeszedł wszystkie szczeble produkcji od pracownika liniowego po dyrektora zakładu. Obszary którymi się zajmował to: zarządzanie produkcją oraz organizacją procesów produkcyjnych w oparciu o MRP i MRP II, JiT, 5„S”, lean manufacturing, ISO i TQM.
Jest wieloletnim praktykiem w zakresie zarządzania m.in. Dyrektor Zakładu w Z.F.M., Dyrektor Dz. Jakości i Kontroli Wewnętrznej w Univex, Dyrektor Centrum Logistycznego w Quercus, Menadżer Zarządzający w Prominex, Pełnomocnik Właściciela Ds. Rozwoju Dz. Handlowego w EDPOL.
Przeszkolił: Arsanit Sp. z o.o., Schock Sp. z o.o., FERROXCUBE POLSKA Sp. z o.o., Extral Sp. z o.o., Gotec Polska Sp. z o.o., Kraus Folie Sp.J., ZISCO Sp. z o.o. Spółka komandytowa, NGK Ceramics Polska Sp. z o.o., DEC Poland Tekpro Sp. z o.o., Flytronic Sp. z o.o., ORING-GUMY Małgorzata Aneta Matyja, AVON, B/S/H Bosch und Siemens Hausgerate, Dr. Oetker, ESSELTE, ICI - Akzo Nobel Coatings, INERGY AUTOMOTIVE SYSTEMS POLAND Sp. z o.o., FERRERO, KWH PIPE Poland, KIMBALL ELECTRONICS Poland Sp. z o.o., SCHUMACHER PACKAGING, SCHNEIDER ELECTRIC Polska Sp. z o.o., SECO/ WARWICK S.A., SIEGENIA-AUBI Sp. z o.o., STADLER Rail Polska sp. z o.o., STOLZLE Częstochowa sp. z o.o., TOR-PAL Sp. z o.o., P.W.C. ODRA, WIENERBERGER Ceramika Budowlana sp. z o.o., VORWERK Autotec Polska Sp. z o.o., Aiut Sp. z o.o.
Ukończone kursy:
• Coaching kariery – w poszukiwaniu dróg i możliwości
• Myślenie Prowokatywne Zaawansowane
• Warsztat z Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZI)
• Warsztat z Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZI) szkolenie I stopnia (poziom podstawowy)
• Szkolenie Dialog Motywujący
Prowadzi szkolenia dla brygadzistów, mistrzów produkcji, szefów produkcji i kierowników produkcji, dyrektorów i kierowników działów technicznych, głównych mechaników i inżynierów, szefów utrzymania ruchu i kierowników zainteresowanych poprawą efektywności pracy działu technicznego/produkcyjnego.
Wysokie noty uczestników na podstawie ankiet ewaluacyjnych po szkoleniu. W skali 1-5 uzyskuje 4,93.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 6 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:40 – 9:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl