Szkolenie on-line „Efektywne zarządzanie zespołem produkcyjnym” pomaga menedżerom w sprawnym komunikowaniu swoich potrzeb, prowadzeniu udanych prezentacji, efektywnym rozwiązywaniu problemów, skutecznym udzielaniu informacji zwrotnej, skuteczniejszym delegowaniu i egzekwowaniu postawionych celów oraz wzmocnieniu postaw asertywnych w trudnych sytuacjach. Warsztat pomaga również wzmocnić autorytet u podległego zespołu jak również działów współpracujących.
SZKOLENIE SKIEROWANE JEST DO
menedżerów średniego i niższego szczebla
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Na szkoleniu poznasz różne aspekty mające wpływ na budowanie autorytetu, sprawne komunikowanie się z pracownikami i współpracownikami w sytuacjach trudnych oraz zaangażowanie podwładnych:
Zdobędziesz umiejętności, dzięki którym komunikowanie się z pracownikami, współpracownikami i przełożonymi będzie łatwiejsze:
Nauczysz się, jak sprawnie funkcjonować w trudnych sytuacjach:
PROGRAM SZKOLENIA
I moduł - Budowanie autorytetu i efektywna komunikacja- 12 sierpnia
1. Wprowadzenie
- Zapoznanie uczestników
- Test sprzętowy
- Ustalenia organizacyjne
2. Cele, potrzeby
- Przedstawienie celu i programu szkolenia
- Ustalenie indywidualnych potrzeb rozwojowych
3. Rola menedżera w organizacji
- Budowanie autorytetu przywódcy
- Cechy, umiejętności i zadania lidera zespołu
- Organizacja pracy
- Delegowanie zadań
- Motywowanie pracowników
4. Podstawy komunikacji
- Aksjomaty komunikacji
- Dobre i złe nawyki komunikacyjne
- Bariery komunikacyjne
- Elementy komunikacji niewerbalnej
5. Prowadzenie prezentacji
- Zasady prawidłowej prezentacji
- Przekazywanie skomplikowanych zagadnień w prosty sposób
- Metody angażowania uczestników w proaktywne i proproduktywne zachowania
- Błędy w spotkaniach - czyli czego się wystrzegać
- Techniki prezentacji problemów/rozwiązań w bieżącej pracy
- Prowadzenie trzyminutówek
6. Techniki i metody sprawnej komunikacji cz. 1
- Techniki sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
- Budowanie świadomości pracowniczej
- Metodologia prowadzenia rozmów z pracownikami
7. Zakończenie modułu
- Pytania od uczestników
- Wyznaczenie celów rozwojowych
- Przekazanie ćwiczeń do samodzielnej realizacji
II moduł - Rozwiązywanie problemów i udzielanie informacji zwrotnej- 13 sierpnia
1. Follow-up
- Przedyskutowanie, co zostało wdrożone przez uczestników po module I,
- Pomoc w zrozumieniu barier przeszkadzających dalszemu podnoszeniu swoich kompetencji
- Udział w ćwiczeniach, które pozwalają sprawdzić uczestnikom szkolenia w jakim stopniu potrafią zastosować w praktyce narzędzia omówione i przećwiczone na szkoleniu
2. Techniki i metody sprawnej komunikacji cz. 2
- Techniki sprawnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych
- Budowanie świadomości pracowniczej
- Metodologia prowadzenia rozmów z pracownikami
3. Narzędzia rozwiązywania problemów
- Metody analizy problemów
- Narzędzia poszukiwania rozwiązań
4. Pozytywna komunikacja z pracownikiem
- Docenianie pracownika i wyrażanie uznania
- Pozytywne komunikaty
5. Feedback – informacja zwrotna
- Rola informacji zwrotnej w procesach komunikacji
- Kiedy informacja zwrotna jest efektywna i skuteczna
- Korzyści płynące z udzielenia feedbacku
- Wzmacniająca i korygująca informacja zwrotna
6. Metodologia
- Różnica między komunikatem typu ja i typu ty
- Kolejne kroki udzielania informacji zwrotnej
- Feedback udzielany z perspektywy obserwatora i uczestnika sytuacji
- Kiedy mówić o własnych odczuciach a kiedy o konsekwencjach
- Różnica między feedbackiem "na bieżąco" a rozmową okresową
7. Co tak naprawdę mówimy i co tak naprawdę słyszymy podczas feedbacku?
- 4 rodzaje uszu i 4 rodzaje ust: model von Thuna
- Co mówić i jak mówić, aby być słyszanym?
- Parafrazowanie i zadawanie pytań ( kiedy, jakie i po co) podczas feedbacku
8. Zakończenie modułu
- Pytania od uczestników
- Wyznaczenie celów rozwojowych
- Przekazanie ćwiczeń do samodzielnej realizacji
III moduł - Trudne rozmowy z pracownikami, motywowanie pracowników- 14 sierpnia
1. Follow-up
- Przedyskutowanie, co zostało wdrożone przez uczestników po module II,
- Pomoc w zrozumieniu barier przeszkadzających dalszemu podnoszeniu swoich kompetencji
- Udział w ćwiczeniach, które pozwalają sprawdzić uczestnikom szkolenia w jakim stopniu potrafią zastosować w praktyce narzędzia omówione i przećwiczone na szkoleniu
2. Postawy agresywne ze strony pracowników
- Przyczyny postaw agresywnych
- Metody reakcji ze strony lidera
- Budowanie zasobów odpornościowych własnych na postawy agresywne ze strony pracowników
3. Trudne sytuacje na produkcji - wykorzystanie techniki i narzędzi poznanych na warsztatach
- Pracownik odmawia wykonania polecenia
- Pracownik nie realizuje celów produkcyjnych
- Pracownik obgaduje przełożonego i podburza zespół
- Pracownik nie przestrzega przepisów BHP
- Pracownik nie stosuje się do norm obowiązujących w zespole
- Delegowanie zadań i ich egzekwowanie
- Motywowanie pracownika w sytuacjach trudnych
- Budowanie postaw proaktywnych u pracowników
- Inne sytuacje przygotowane pod potrzeby firmy
4. Rozwijanie asertywnej postawy w procesach komunikacji
- Nie uleganie presji pracowników
- Przedstawianie swojego stanowiska
- Mówienie „nie”
- Przyjmowanie krytyki
5. Zakończenie modułu
- Pytania od uczestników
- Wyznaczenie celów rozwojowych
- Przekazanie ćwiczeń do samodzielnej realizacji
Metodologia szkolenia:
Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, moderacja metaplanowa, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z państwa doświadczeń).
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
Specjalizuje się w treningach i konsultingu w zakresie poprawy efektywności organizacji produkcyjnych, rozwoju kompetencji menadżerskich z zakresu motywowania, organizowania i planowania, zarządzania czasem, selekcji i rekrutacji oraz oceny pracowniczej.
Prowadzi również projekty dotyczące redukcji konfliktów wewnątrz zespołowych i między wydziałowych, przygotowania zespołów do wdrażania nowych projektów oraz podniesienia motywacji pracowników na określone kierunki działania firmy.
Pracował w firmach produkcyjno handlowych w branży FMCG jak również dóbr przemysłowych.
W okresie 10 lat przeszedł wszystkie szczeble produkcji od pracownika liniowego po dyrektora zakładu. Obszary którymi się zajmował to: zarządzanie produkcją oraz organizacją procesów produkcyjnych w oparciu o MRP i MRP II, JiT, 5„S”, lean manufacturing, ISO i TQM.
Jest wieloletnim praktykiem w zakresie zarządzania m.in. Dyrektor Zakładu w Z.F.M., Dyrektor Dz. Jakości i Kontroli Wewnętrznej w Univex, Dyrektor Centrum Logistycznego w Quercus, Menadżer Zarządzający w Prominex, Pełnomocnik Właściciela Ds. Rozwoju Dz. Handlowego w EDPOL.
Przeszkolił: Arsanit Sp. z o.o., Schock Sp. z o.o., FERROXCUBE POLSKA Sp. z o.o., Extral Sp. z o.o., Gotec Polska Sp. z o.o., Kraus Folie Sp.J., ZISCO Sp. z o.o. Spółka komandytowa, NGK Ceramics Polska Sp. z o.o., DEC Poland Tekpro Sp. z o.o., Flytronic Sp. z o.o., ORING-GUMY Małgorzata Aneta Matyja, AVON, B/S/H Bosch und Siemens Hausgerate, Dr. Oetker, ESSELTE, ICI - Akzo Nobel Coatings, INERGY AUTOMOTIVE SYSTEMS POLAND Sp. z o.o., FERRERO, KWH PIPE Poland, KIMBALL ELECTRONICS Poland Sp. z o.o., SCHUMACHER PACKAGING, SCHNEIDER ELECTRIC Polska Sp. z o.o., SECO/ WARWICK S.A., SIEGENIA-AUBI Sp. z o.o., STADLER Rail Polska sp. z o.o., STOLZLE Częstochowa sp. z o.o., TOR-PAL Sp. z o.o., P.W.C. ODRA, WIENERBERGER Ceramika Budowlana sp. z o.o., VORWERK Autotec Polska Sp. z o.o., Aiut Sp. z o.o.
Ukończone kursy:
• Coaching kariery – w poszukiwaniu dróg i możliwości
• Myślenie Prowokatywne Zaawansowane
• Warsztat z Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZI)
• Warsztat z Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZI) szkolenie I stopnia (poziom podstawowy)
• Szkolenie Dialog Motywujący
Prowadzi szkolenia dla brygadzistów, mistrzów produkcji, szefów produkcji i kierowników produkcji, dyrektorów i kierowników działów technicznych, głównych mechaników i inżynierów, szefów utrzymania ruchu i kierowników zainteresowanych poprawą efektywności pracy działu technicznego/produkcyjnego.
Wysokie noty uczestników na podstawie ankiet ewaluacyjnych po szkoleniu. W skali 1-5 uzyskuje 4,93.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć 3 dni po ok. 4 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:30 – 9:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl