Proces wyboru i oceny dostawców jest jednym z najważniejszych aspektów działania przedsiębiorstwa. W przeszłości wiele firm stosowało standardowe reguły przy wyborze dostawców, a brak dokładnej oceny prowadził do popełniania wielu błędów decyzyjnych. Z biegiem czasu zauważono, jak ważny wpływ na działalność całego przedsiębiorstwa ma wybór odpowiednich dostawców. Prócz ceny, istotnymi czynnikami przy wyborze partnera strategicznego są: jakość, niezawodność czy elastyczność dostaw. Wielkość wydatków jakie firmy zostawiają u swoich dostawców wynosi średnio 60% wartości całego obrotu firm, niejednokrotnie wskaźnik ten przekracza nawet 85%. Strukturalne i metodyczne narzędzia oceny dostawców pozwolą Ci szybko a przede wszystkim precyzyjnie wybierać właściwych partnerów handlowych. Spraw aby Twoi dostawcy rozwijali się zgodnie z kierunkami rozwoju Twojej firmy, wykorzystaj ich w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Szkolenie dla działu logistyki skierowane jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów zajmujących się logistyką i zaopatrzeniem oraz utrzymaniem zapasów w przedsiębiorstwach.
CELE SZKOLENIA DLA DZIAŁU LOGISTYKI
Po odbyciu szkolenia dla działu logistyki uczestnicy będą wiedzieli:
Po odbyciu szkolenia dla działu logistyki uczestnicy będą potrafili:
METODYKA SZKOLENIA DLA DZIAŁU LOGISTYKI
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera w optymalizacji procesów biznesowych w firmach usługowych.
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału z perspektywy własnej organizacji.
W ramach szkolenia zawracamy szczególną uwagę na odpowiednie relacje między ćwiczeniami (80 % czasu) a formą wykładu (20% czasu).
PROGRAM SZKOLENIA DLA DZIAŁU LOGISTYKI
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów
• Omówienie głównych elementów i agendy szkolenia
• Modele zarządzania strategicznego i operacyjnego w zarządzaniu zakupami
• Podstawowe strategie dla działów zakupów
• Jak oceniać efektywność istniejących instrukcji zakupowych
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU ZARZĄDZANIA ZAKUPAMI I DOSTAWAMI
• Procesy zakupowe i ich główne ograniczenia
• Zarządzanie kategoriami (koszykami) zakupowymi i budowanie przewagi negocjacyjnej pomiędzy kontrahentami
• Współzależności między zakupami i znaczenie relacji biznesowych
• Standardy zakupowe – benchmark rozwiązań biznesowych, czyli gdzie szukać inspiracji
• Przegląd rozwiązań korporacyjnych: procedury, metody i techniki
3. MODEL PROCESU REALIZACJI ZAMÓWIEŃ I DOSTAW
• Elementy wyboru dostawcy
• Analiza rynku dostawców – jaka jest nasza rzeczywista siła negocjacyjna oraz jakie są tendencje rozwojowe?
• Oceny dostawców – kryteria jakościowe i ilościowe
• Modele procesów przetargowych
4. EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE RYZYKIEM DOSTAWCY
• Punkt bazowy w zarządzaniu ryzykiem dostawcy
• Proces zarządzania ryzykiem biznesowym w działach zakupów i produkcji
• Systemy wczesnego ostrzegania i projektowanie odpowiednich reakcji na ryzyko
• Monitorowanie dostawcy w zależności od poziomu ryzyka
5. METODYKA OCENY DOSTAWCY W ZAKUPACH
• Polityka zakupowa a ocena dostawcy
• Procedura zakupowa a ocena dostawcy
6. ZASADY KONSTRUKCJI PROCEDURY OCENY DOSTAWCÓW
• Podział dostawców na kluczowych i uzupełniających
• Podział dostawców wg ryzyka zaopatrzeniowego i wartości zakupów
• Łańcuchowa ocena dostawców
• Ocena dostawców w przedsiębiorstwie wielodziałowym – koncernie
7. ORGANIZACJA PROCESU ZAKUPU A OCENA DOSTAWCY
• Fazy procesu zakupu
• Źródła informacji na temat dostawców
• Identyfikacja i eliminacja problemów z dostawcami nierzetelnymi
8. METODY OCENY OFERTY DOSTAWCY
• Zasady konstrukcji oceny oferty dostawcy
• Ocena jedno i wieloparametrowa
• Parametryzacja oceny ofert
9. ZINTEGROWANY SYSTEM OCENY DOSTAWCÓW
• Procedura oceny dostawców
• Pozyskiwanie danych źródłowych do oceny dostawców
• Częstotliwość oceny dostawców
• Ocena dostawców a wskaźniki efektywności procesów w obszarze zakupów (KPI)
10.TECHNIKI I NARZĘDZIA OCENY DOSTAWCÓW
• Ocena graficzna
• Arkusze oceny dostawców –ocena uproszczona i ocena pełna
• Audyt dostawcy – reguły realizacji
• Analiza rejestru reklamacji i oceny ryzyk biznesowych
• Kalkulacja oceny dostawcy
11. KONSTRUKCJA ZASAD OCENY DOSTAWCÓW I WPŁYW NA RELACJE BIZNESOWE W PERSPEKTYWIE STRATEGICZNEJ
• Terminowość dostaw
• Opóźnienia w realizacji dostaw
• Certyfikacja dostawcy
• Posiadanie certyfikatów jakościowych
• Rekomendacja klientów firmy
• Certyfikacja wyrobów
• Inne dowody na jakość dostaw
12. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH
• Podsumowanie merytoryczne
• Rozdanie certyfikatów uczestnikom szkolenia
Doświadczony trener zarządzania i biznesu, coach i ceniony konsultant. Specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie dla menedżerów oraz w coachingu. Pracuje metodami autorskimi, warsztatowymi, w atmosferze partnerstwa. Jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich firmach, a najbardziej dumny jest z udziału swojego zespołu w projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności. Posiada ponad kilkuletnią praktykę trenerską w kreowaniu wartości biznesowych i zarządzania ograniczeniami.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
zajęcia, wsparcie poszkoleniowe wykładowcy, materiały szkoleniowe i pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch oraz parking hotelowy. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po uprzednim zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa zapotrzebowaniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl