jak wdrażać nowych pracowników do organizacji
Proces adaptacji pracowników do organizacji jest jednym z najważniejszych procesów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Pracownicy profesjonalnie i skutecznie wdrożeni w stosunkowo krótkim czasie wykonują swoje obowiązki na podobnym poziomie, jak ich bardziej doświadczeni koledzy, są zaangażowani , identyfikują się z firmą i pracują w niej przez dłuższy czas. Zgodnie ze statystykami odpowiednio przygotowany i przeprowadzony onboarding powoduje, że aż 91% nowych pracowników firmy decyduje się na pozostanie w jej strukturach na dłużej.
CEL SZKOLENIA
Pozyskanie praktycznej wiedzy z zakresu wdrażania nowych pracowników do organizacji
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
• Pozyskają wiedzę na temat profesjonalnego przygotowania i przeprowadzenia procesu adaptacji
• Poznają sprawdzone narzędzia wspierające proces adaptacji
• Zapoznają się z zagadnieniem odpowiedzialności w procesie adaptacji
• Będą w stanie tworzyć dostosowane do kultury organizacji procesy onboardingowe
• Uświadomią sobie istotę dopasowania programów do określonych obszarów, stylów i funkcji pracowników w organizacji
METODOLOGIA ZAJĘĆ
Dyskusja w grupie, ćwiczenia w parach, podgrupach, burza mózgów, praca z formularzem, studium przypadku, wykład interaktywny
PROGRAM SZKOLENIA
1. Rola onboardingu i korzyści z procesu
2. Przebieg procesu wdrożenia
3. Główne obszary adaptacji: relacje i zadania. Zasada 4C
4. Funkcje odpowiedzialne za proces wdrożenia: HR, Przełożony, Eksperci, Opiekun Adepta
5. Psychologiczne aspekty adaptacji
6. Typologia pracowników i różnice pokoleniowe a proces adaptacji
7. Umiejętności i role opiekuna adepta
8. Kontrakt psychologiczny w procesie onboardingu
9. Przekazywanie wiedzy, kształtowanie umiejętności
10. Narzędzia wspierające proces onboardingu
11. Jak sprawić, żeby adept chciał
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo na dzień przed szkoleniem. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
Ekspert HR, Trener i Coach
Doświadczony ekspert w obszarze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Rekruter, project manager, koordynator i asesor sesji AC/DC, pasjonat rozwoju osobistego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z procesem rekrutacji, rozwojem zawodowym, inteligencją emocjonalną oraz skuteczną komunikacją.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:30 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl