szkolenie on-line z Mecenasem Łukaszem Świderkiem
Zapraszamy Państwa na szkolenie dla działu spedycji podczas, którego nasz ekspert omówi praktyczne oraz prawne aspekty funkcjonowania spedycji i transportu krajowego oraz międzynarodowego. Na szkoleniu zostaną omówione kwestie związane z reklamacjami i dochodzeniem roszczeń.
CELE SZKOLENIA DLA DZIAŁU SPEDYCJI
SZKOLENIE DLA DZIAŁU SPEDYCJI ADRESOWANE JEST DO
PROGRAM SZKOLENIA DLA DZIAŁU SPEDYCJI
W czasie szkolenia omówione zostaną wybrane zagadnienia związane z procedurą reklamacyjną w przewozie drogowym krajowym i w spedycji krajowej:
1. Zakres odpowiedzialności przewoźnika i spedytora; oddanie przesyłki do przewozu innemu przewoźnikowi a odpowiedzialność przewoźnika; umowa jak podstawa reklamacji
2. Ustalenie stanu przesyłki z momentu przekazania jej przewoźnikowi, domniemanie prawne
3. Odbiór przesyłki od przewoźnika:
a) Skutki podpisania listu przewozowego bez zastrzeżeń / z zastrzeżeniami
b) Badanie przesyłki:
• badanie przesyłki przy odbiorze od przewoźnika
• badanie przesyłki w terminie późniejszym
c) Stwierdzenie uszkodzenia lub braków w przesyłce:
• protokół ustalenia stanu przesyłki, co wpisać do protokołu, na co zwrócić szczególną uwagę, podpisy pod protokołem
• jakie dokumenty zabezpieczyć na potrzeby reklamacji
• zdjęcia / video potwierdzające stan przesyłki
4. Zaginięcie przesyłki, domniemanie prawne
5. Reklamacja:
a) zgłoszenie reklamacyjne:
• forma złożenia reklamacji (pisemna, ustna, dokumentowa, elektroniczna)
• informacje jakie należy zawrzeć w zgłoszeniu
• załączniki do zgłoszenia - dokumentacja potwierdzająca m.in. uszkodzenie przesyłki, wysokość szkody
b) termin na złożenie reklamacji
c) potwierdzenie wpływu reklamacji
d) wezwanie do uzupełniania braków w zgłoszeniu
e) skutki uzupełnienia braków w zgłoszeniu
6. Odpowiedź na reklamację - stanowisko przewoźnika lub spedytora:
• termin na ustosunkowanie się do reklamacji - „automatyczne uznanie reklamacji”
• warunki uznania reklamacji przez przewoźnika lub spedytora
• przesłanki wyłączające odpowiedzialność przewoźnika lub spedytora
7. Odwołanie – terminy, procedura
8. Odszkodowanie:
• maksymalna wysokość odszkodowania, wpływ winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa na wysokość odszkodowania
• szkody wyrządzone osobie trzeciej
• termin wypłaty odszkodowania
9. Wezwanie do zapłaty, przedawnienie roszczeń
10. Konwencja CMR:
• zakres zastosowania
• osoby, za które odpowiada przewoźnik
• zawarcie i wykonanie umowy
• odpowiedzialność przewoźnika – zakres odpowiedzialności, maksymalna wysokość odszkodowania
• reklamacje i roszczenia (niezbędna dokumentacja, tryb postępowania, warunki, terminy)
• odpowiedzialność za kolejnych przewoźników, regres między przewoźnikami
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo na dzień przed szkoleniem. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
mecenas Łukasz Świderek
Prawnik, adwokat, przewód doktorski w Zakładzie Prawa Gospodarczego i Handlowego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, wykładowca na uczelniach wyższych, ekspert w dziedzinie reklamacji, od wielu lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe skierowane do menedżerów działów prawnych oraz specjalistów działów reklamacji (zrealizował ponad 8000 godzin szkoleń). Autor licznych publikacji naukowych (artykuły, książki) z zakresu prawa cywilnego, gospodarczego i handlowego, finansowego oraz prawa upadłościowego i naprawczego.
Prelegent na międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych konferencjach naukowych. Akredytowany wykładowca na Kursie dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa (Kurs Ministerstwa Skarbu Państwa).
Autor licznych publikacji, książek, między innymi:
• „Status notariusza jako punkt wyjścia do zmian w ustawie Prawo upadłościowe i naprawcze”,
• „Proponowane zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym – wybrane regulacje”,
• „Sprawozdanie z VIII Dorocznej Konferencji SEAP poświęconej – Umowom w administracji”,
• „Sprawozdanie z II Konferencji – Modelowe rozwiązania zastosowania dokumentu elektronicznego w sądach powszechnych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych”,
• „Sprawozdanie z Konferencji – Fuzje i przejęcia na polskim rynku kapitałowym”,
• „Sprawozdanie z III Ogólnopolskiego Zjazdu Cywilistów”,
• „Sprawozdanie z VII Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Prawa Handlowego „Prawo handlowe po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. 75 lat Kodeksu Handlowego” ,
Pozycje książkowe:
• „Spółki handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Umowy handlowe w pytaniach i odpowiedziach", (współautorstwo)
• "Instytucje prawa handlowego w projekcie kodeksu cywilnego" - "Prokura", (współautorstwo)
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:30 – 9:00
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego stacjonarnej lub zdalnej (on-line) po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl