zmiany w systemie SENT - od 12 stycznia 2024r. zmiana katalogu towarów, których przewóz jest objęty systemem SENT
Oferujemy Państwu szkolenie, na którym szczegółowo zostaną przedstawione obowiązki przedsiębiorców wysyłających/odbierających towary wrażliwe, przewoźników oraz odbiorców tych towarów. Omówione zostaną zasady odpowiedzialności (zarówno administracyjnej jak i karnej) oraz prawidłowy sposób rejestracji zgłoszeń do systemu monitorowania drogowego przewozu towarów (SENT). Na szkoleniu zostaną omówione również zmiany zawarte w nowelizacjach przepisów, które miały miejsce np. nowe wyłączenia, nowe towary objęte monitorowaniem, system monitorowania kolejowych przewozów towarów oraz nowe obowiązki związane z koniecznością używania GPS. Przedstawione zostaną również naruszenia, za których niedopełnienie ustawodawca wskazał sankcje pieniężne oraz orzecznictwo sądów administracyjnych w zakresie monitorowania towarów. Od 22 lutego 2022 r. systemem SENT zostaną objęte dwie nowe grupy towarów tj. rozpuszczalniki i rozcieńczalniki o kodzie CN 3814 zawierające więcej niż 70% masy olejów ropy naftowej, inne niż towary objęte tą pozycją zawierające alkohol etylowy oraz odpady. System SENT obejmie towary, które są: przywożone do Polski oraz przemieszczane przez Polskę na podstawie przepisów rozporządzenia nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przemieszczania odpadów.
SZKOLENIE ADRESOWANE DO
PROGRAM SZKOLENIA
1. Obowiązujące regulacje prawne. Podstawowe definicje zawarte w ustawie: numer referencyjny, podmiot wysyłający, podmiot odbierający
2. Towary podlegające monitorowaniu w ruchu krajowym i dwustronnym, nowe towary dodane w 2024 roku – odpady 08
3. Zasady systemu monitorowania drogowego/ kolejowego przewozu towarów. Obowiązki podmiotów uczestniczących w drogowym i kolejowym przewozie. Obowiązki wysyłającego, obowiązki przewoźnika, obowiązki odbierającego
4. Zwolnienia z systemu SENT
5. Wyłączenia niektórych obowiązków w zakresie zgłoszeń przewozu towarów
6. Sent – monitorowanie usług transportowych od 1.05.2025r.
7. Korzystanie z platformy usług elektronicznych skarbowo-celnych
8. Zasady rejestracji zgłoszeń : formularze SENT 100/200/300 transport drogowy i kolejowy
9. Procedura awaryjna. Zasady postępowania w przypadku niedostępności systemu, instrukcja, wzory dokumentów
10. Organy kontrolne. Odpowiedzialność za naruszenie obowiązków przewidzianych w przepisach ustawy. Sankcje przewidziane w ustawie
11. Projektowane zmiany w przepisach. Co warto wiedzieć?
12. Podsumowanie szkolenia, pytania i odpowiedzi
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo na dzień przed szkoleniem. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
Ekspert z Inspekcji Transportu Drogowego
Wybitny specjalista prawa transportowego z wieloletnim doświadczeniem w organach kontroli ruchu drogowego i transportu drogowego. Wykładowca i trener w dziedzinie transportu drogowego, czasu pracy kierowców, przewozu materiałów niebezpiecznych (ADR).
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 5 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 8:30
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:10 – 8:30
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego stacjonarnej lub zdalnej (on-line) po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl