praktyczny warsztat dobrego mówcy
Każdy z nas pragnie pozbyć się lęku przed wystąpieniami publicznymi. Marzymy o tym, by wkroczyć na scenę pewnym krokiem, przykuć uwagę słuchaczy oraz gładko odpowiedzieć na najtrudniejsze pytania. A na koniec otrzymać burzę oklasków. Rzeczywistość rzadko kiedy bywa tak doskonała. Często nasze lęki biorą górę. Obawiamy się, że wchodząc na scenę potkniemy się, zapomnimy tekstu, stracimy wątek wypowiedzi oraz kontakt ze słuchaczami. Łatwo interpretować te obawy jako ostrzeżenie przed niepowodzeniem – oznakę, że w ogóle nie powinniśmy występować przed innymi. Jeśli lęk niezmiennie utrudnia ci wystąpienia publiczne, mamy dla ciebie dobre wieści. Zapraszamy na szkolenie dzięki któremu Twoja autoprezentacja będzie powodem do dumy dla Ciebie i Twojej Firmy.
UWAGA: prosimy o zabranie własnych prezentacji i przygotowanie maks. 5 minutowego wystąpienia.
Głównym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i krótkie przećwiczenie umiejętności prezentacyjnych i autoprezentacyjnych. Zakres merytoryczny szkolenia dostosowany będzie zarówno dla tych którzy już posiadają pewne doświadczenie w tym zakresie, a także dla tych którzy rozpoczynają przygodę z wystąpieniami publicznymi i potrzebują osiągać jeszcze lepsze rezultaty prowadząc różnego rodzaju prezentacje i szkolenia.
PODCZAS SZKOLENIA
PROGRAM SZKOLENIA
I. Na czym polega skuteczna prezentacja/szkolenie np. sprzedażowe czy informacyjne?
• Co w moich realiach zawodowych oznacza dobra prezentacja i o czym warto pamiętać podczas jej realizacji?
• 3 x P - czyli jak powinien wyglądać schemat i struktura profesjonalnej prezentacji/szkolenia
II. Dlaczego warto zadbać o dobry początek? - umiejętności autoprezentacyjne – praca z kamerą
• Jak prezentować się przed grupą? Co już umiem, a o co potrzebuje zadbać, aby moja postawa wspierała przekaz?
• Elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej istotne podczas prezentowania - świadomość własnych mocnych stron i obszarów do poprawy
• Błędy autoprezentacyjne - skuteczne metody ich eliminacji
III. Techniki i narzędzia trenerskie do prowadzenia prezentacji i szkoleń
• O co mogę zadbać przy przygotowaniu się do prezentacji dla własnego komfortu?
• Oczekiwania, potrzeby i pytania uczestników – jak możemy je poznać lub przewidzieć i przygotować się do nich?
• Cel prezentacji, a scenariusz wystąpienia i dobór metod pracy
• Dlaczego czytanie prezentacji jest nieskuteczne. Systemy reprezentacji, czyli jak uczą się dorośli. O co możemy zadbać, jak przygotować ćwiczenia i techniki, aby być bardziej przekonującym i zwiększyć siłę przekonywania i zapamiętywania?
• Jak to robią Mistrzowie? Analiza wystąpień
• Określanie celu i efektu prezentacji/szkolenia, a dylematy prezentera:
- Krótko czy wyczerpująco?
- Scenariusz czy elastyczność?
- Szybko czy spokojnie?
- Warsztatowo czy wykładowo?
IV. Trudne sytuacje podczas wystąpień
• Pytania w trakcie wystąpień – dobre praktyki radzenia sobie z pytaniami
• Jak i kiedy odpowiadać na trudne pytania? Co zrobić, gdy nie znam odpowiedzi na pytanie?
• Jak radzić sobie z tremą i opanować stres podczas prezentacji?
W trakcie szkolenia będziemy pracować na przykładach realnych prezentacji/szkoleń uczestników i zawsze prosimy o zabranie ze sobą nośników ze swoimi rzeczywistymi prezentacjami, które uczestnicy prowadzili w przeszłości, prowadzą na co dzień lub do których się przygotowują.
W trakcie szkolenia chętni uczestnicy będą mogli zaprezentować 5 minutowy fragment własnej prezentacji. Uczestnik otrzyma feedback od grupy oraz trenera.
V. Podsumowanie szkolenia
Doświadczony trener i szkoleniowiec. Certyfikowany CoachNormanBenettAcademy oraz EMCC z siedzibą w Londynie (European Mentoring and Coaching Council). Magister Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Personelem. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta. Wysokooceniany trener szkoleń sprzedażowych, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, z zakresu coachingu.
Aktywnie uczestniczy w procesach rekrutacji, assessment i development center, współpracuje w przygotowaniu i prowadzeniu badań wewnątrz organizacji (min. badania tajemniczy klient) oraz badań na zewnątrz organizacji (badania satysfakcji klientów), współpracuje przy wdrażaniu systemów kompetencji, motywacyjnych, ocen.
Zrealizowała ponad 8000 h szkoleń i warsztatów, m.in: szkolenia wewnętrzne min. dla: BGŻ SA, Biuro Informacji Kredytowej S.A., RWE STOEN SA, ABC Data, FM Dental, Abbott, SKANSKA, Konkret Sp. z o.o., Inspirion Sp. z o.o., Kulik Sp. z o.o., Pragma Inkaso SA, Bank Gospodarstwa Krajowego i szkolenia otwarte min dla pracowników: PZU SA, PKO SA, WARS SA, Leroy Merlin, Carrefour Polska, Eurozet SA i wielu innych.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
zajęcia, wsparcie poszkoleniowe wykładowcy, poradnik/podręcznik dokumentujący przekazaną wiedzę w bardzo praktycznej formie, materiały pomocnicze, certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, lunch. Zapewniamy opiekuna z ramienia Centrum Szkoleń LIDERAP, który jest zawsze do Państwa dyspozycji podczas trwania szkolenia.
W przypadku wyboru szkolenia z noclegiem Centrum Szkoleń LIDERAP zajmuje się wszelkimi formalnościami związanymi z jego rezerwacją.
Godziny zajęć:
Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00, a kończą o 16:00
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl