tarcza antykryzysowa, specustawa, zmiana i ustanie stosunku pracy, wzory dokumentów
Epidemia koronawirusa w Polsce rodzi wiele pytań i problemów dla pracodawcy jak i ich pracowników. W związku z tym przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie, w którym nasz ekspert odpowie na Państwa pytania jak i omówi najważniejsze kwestie związane z tematyką szkolenia.
SZKOLENIE SKIEROWANE DO:
-szefów, kierowników działu HR i kadr
-samodzielnych specjalistów w działach HR i kadr
-menedżerów organizujących pracę zdalną dla swojego zespołu
-osób odpowiedzialnych za zmiany organizacyjne w firmie w związku z zaistnieniem stanu zagrożenia epidemicznego
-wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA:
I. ROZWIĄZANIA ANTYKRYZYSOWE
1. Tarcza antykryzysowa – dofinansowanie wynagrodzeń pracowników
a) dofinansowanie dopłata z FGŚP – wysokość, warunki formalne, okres dopłaty
b) dofinansowanie części wynagrodzeń pracowników od starosty
2. Tarcza antykryzysowa – dofinansowanie prowadzenia działalności gospodarczej
3. Tarcza antykryzysowa – składki ZUS - rozszerzenie zwolnienia z ZUS dla firm zatrudniajacych do 49 osób (50%)
4. Tarcza antykryzysowa – dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodzica dziecka do 3, 8 i 18 roku życia
a) wzór wniosku
b) wysokość
c) okres przysługiwania – czy wnioskować tylko na dni robocze?
5. Tarcza antykryzysowa – świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą, zatrudnionych na umowę zlecenie i umowę o dzieło
a) wysokość
b) warunki formalne
c) opodatkowanie i oskładkowanie
6. Tarcza antykryzysowa – badania profilaktyczne dla pracowników
7. Specustawa - dodatkowy zasiłek opiekuńczy dla rodzica dziecka do 8 roku życia-
8. Specustawa - praca zdalna
a) możliwość powierzenia innej pracy
b) zapewnienie narzędzi niezbędnych do świadczenia pracy zdalnej
c) możliwość odmowy pracy zdalnej
9. Zasiłek opiekuńczy – Ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
a) osoby uprawnione (pracownik, zleceniobiorca, samozatrudniony)
- okres
- wysokość
- zasiłek opiekuńczy a PPK
10. COVID-19 a obecność pracownika w pracy
a) urlop wypoczynkowy i urlop bezpłatny
- czy można wysłać pracownika na urlop bez jego wniosku?
b) przestój
- wynagrodzenie przestojowe
11. Kwarantanna
a) dowód usprawiedliwiający nieobecność w pracy (orzeczenie lekarskie, decyzja inspektora)
b) wynagrodzenie i zasiłek w okresie kwarantanny (wysokość, okres zasiłkowy, komu przysługuje)
c) „kwarantanna na wniosek” gdy pracownik podejrzewa u siebie zakażenie COVID-19
12. Obowiązki sanitarne pracodawcy
13. Koronawirus, zakład pracy a RODO
II. ZARZĄDZANIE PERSONELEM: ZMIANA I USTANIE STOSUNKU PRACY
1. Zmiana umowy o pracę – w szczególności redukcja wymiaru zatrudnienia, obniżenie wynagrodzenia
a) w drodze porozumienia zmieniającego
b) w drodze wypowiedzenia zmieniającego
d) forma, przyczyny, ograniczenia
2. Ustanie stosunku pracy
a) rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron
b) rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem
- okres wypowiedzenia
- ograniczenia pracodawcy co do możliwości wypowiedzenia umowy o pracę (w tym: ciąża, urlop, kwarantanna)
- formalności związane z wypowiedzeniem (forma, sposób doręczenia, konsultacja ze związkami zawodowymi)
- przyczyna – jak prawidłowo sformułować
3. Redukcja zatrudnienia – tzw. ustawa o zwolnieniach grupowych
a) pracodawcy, do których stosuje się ustawę o zwolnieniach grupowych
b) formalności dotyczące redukcji zatrudnienia wynikające z ustawy
c) odprawa – wysokość, sposób wyliczenia, termin wypłaty
4. Świadectwo pracy – zmiany od 04.05.2019 r. oraz 07.09.2019 r.
5. Zatrudnienie cudzoziemca a brak możliwości legalizacji pobytu lub zatrudnienia
III. WZORY DOKUMENTÓW - UWAGA
1. Regulamin wyboru przedstawicieli pracowników
2. Porozumienie wprowadzające przestój lub obniżające wymiar czasu pracy
3. Wniosek o dofinansowanie części kosztów wynagrodzenia pracowników objętych przestojem lub obniżonym wymiarem czasu pracy (jak wypełnić?)
4. Wniosek o pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy
5. Wypowiedzenie umowy o pracę (uzasadnienie przyczyn)
6. Regulamin zwolnień grupowych
7. Świadectwo pracy (praktyczne uwagi na temat wypełnienia)
UWAGA! Po zapisaniu się na szkolenie i rejestracji, wszystkie kwestie techniczne będą przesyłane mailowo. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia. Organizator nie bierze odpowiedzialności za problemy techniczne lub zerwane połączenie ze strony uczestnika szkolenia.
W celu prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu należy posiadać urządzenie (komputer z głośnikami, laptop z głośnikami, smartfon lub tablet) z dostępem do internetu, aby móc w pełni korzystać z możliwości jakie oferujemy. Proponujemy Państwu używać podczas szkolenia słuchawek z mikrofonem (istotne aby móc aktywnie uczestniczyć w interaktywnym wykładzie i mieć możliwość zadawania pytań nie tylko na czacie).
!! Odpowiedzi na pytania nie mogą być traktowane jako udzielenie porady prawnej. Doradztwo prawne może być realizowane jedynie na zlecenie w indywidualnie oznaczonej sprawie.
Radca prawny, wybitny specjalista prawa pracy, kadr, prawa informacji i ochrony danych osobowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America (Waszyngton, USA). Obecnie doktorantka w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ. Prelengent międzynarodowych konferencji naukowych. Właściciel kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach związanych z prawem pracy. Posiada bogate doświadczenie praktyczne, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach kontrolnych oraz sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców. Doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia. Wysokie noty uczestników.
W CENIE SZKOLENIA UWZGLĘDNIONO
udział w szkoleniu (czas trwania zajęć ok. 4/5 godzin zegarowych, w zależności od interakcji uczestników) z możliwością zadawania pytań i wyjaśniania wątpliwości, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (istnieje możliwość dosłania wersji papierowej) oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Organizator szkolenia nie wyraża zgody na jakąkolwiek formę utrwalania, powielania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia. Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.
Godziny zajęć:
zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00
logowanie i sprawdzanie ustawień: 8:30 – 9:00
9:00 – 10:30 zajęcia
10:30 – 10:45 przerwa
10:45 – 12:15 zajęcia
12:15 – 12:30 przerwa
12:30 – 14:00 zajęcia
W trakcie szkolenia na bieżąco można zadawać pytania.
Powyższe szkolenie możemy zrealizować również dla Państwa w formie szkolenia zamkniętego po zmodyfikowaniu zgodnie z Państwa życzeniem.
DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELAJĄ
Agnieszka Paliszewska
tel. +48 532 425 622
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl
Anna Franik
tel. +48 531 099 692
tel./fax. 32 338 92 92
e-mail: biuro@liderap.pl