UMOWY W PRAKTYCE GOSPODARCZEJ
na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy i jej realizacji
Z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie zapraszamy na szkolenie, podczas którego nasz ekspert omówi prawne zagadnienia zabezpieczania interesów firmy zarówno na etapie zawierania umów z kontrahentami oraz jaka powinna być treść umowy by wzmocnić pozycję firmy w sytuacjach spornych oraz jak skutecznie dochodzić roszczeń reklamacyjnych. Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie swoich roszczeń przed sądem w przyszłości. I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów w firmie przygotowany został blok wykładowy poświęcony tej tematyce.
KOMPLEKSOWA ANALIZA AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWNYCH Z UWZGLĘDNIENIEM REKLAMACJI MIĘDZYNARODOWYCH
ważne zmiany przepisów reklamacyjnych i ich konsekwencje dla przedsiębiorców warsztat mecenasa Świderka
Na szkoleniu z obsługi reklamacji omówione zostaną kompleksowo kwestie związane z dochodzeniem przez klientów roszczeń (z tytułu rękojmi, gwarancji, odszkodowawczych) bezpośrednio od Państwa firmy, jak również roszczeń jakie przysługują Państwu w stosunku do kontrahentów. Celem szkolenia z obsługi reklamacji jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń.
BRYGADZISTA / MISTRZ PRODUKCJI
Doskonalenie kompetencji osobistych mistrzów produkcji i brygadzistów
Szkolenie uczy efektywnego zarządzania pracownikami produkcyjnymi, pokazuje jak zbudować skuteczny zespół i rozwiązywać konflikty. Warsztat ma charakter intensywnego treningu praktycznych umiejętności brygadzisty i mistrza produkcji. Zadaniem treningu jest opanowanie przez uczestników podstawowych zasad zarządzania ludźmi i technik motywowania podwładnych do pracy. Zapoznaje z technikami budowania autorytetu lidera w zespole. Podnosi świadomość mistrzów produkcji i brygadzistów w zakresie znaczenia ich pracy dla organizacji. Uczy jak motywować i kontrolować pracowników, a także demonstruje sposoby skutecznego komunikowania się z przełożonymi i pracownikami. Odwołując się do konkretnych ćwiczeń, szkolenie doskonali umiejętności organizacyjne i przywódcze mistrza produkcji i brygadzisty.
PRAWNE ASPEKTY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
gwarancja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, odpowiedzialność odszkodowawcza
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie gwarancji, rękojmi i niezgodności towaru z umową.
MODERNIZACJA MASZYN I URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH
z omówieniem rewolucyjnych zmian - warsztat Państwowej Inspekcji Pracy
Zapraszamy Państwa na szkolenie podczas, którego zaproszony ekspert Państwowej Inspekcji Pracy szczegółowo omówi wszelkie zagadnienia z zakresu minimalnych i zasadniczych wymagań przy użytkowaniu maszyn i urządzeń technicznych. Najwięcej problemów sprawiają starsze maszyny. Użytkownicy maszyn są zmuszeni samodzielnie wykonać wszelkie prace dostosowawcze, odtworzyć dokumentację techniczną gdyż niejednokrotnie ich producenci dawno zakończyli działalność. Wyniki kontroli przeprowadzonych przez Inspektorów PIP wykazały, że dalej wielu pracodawców nadal nie dostosowało swoich maszyn do minimalnych wymagań bhp zgodnie z dyrektywą. Na szkoleniu ekspert pomoże Państwu przygotować stanowisko przy maszynie zgodnie z wytycznymi dyrektywy.
(SENT) SYSTEM MONITOROWANIA DROGOWEGO I KOLEJOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW ORAZ OBROTU PALIWAMI
zmiany w systemie SENT od 1 listopada 2024r. - zmiana katalogu towarów, których przewóz jest objęty systemem SENT
Oferujemy Państwu szkolenie, na którym szczegółowo zostaną przedstawione obowiązki przedsiębiorców wysyłających/odbierających towary wrażliwe, przewoźników oraz odbiorców tych towarów. Omówione zostaną zasady odpowiedzialności (zarówno administracyjnej jak i karnej) oraz prawidłowy sposób rejestracji zgłoszeń do systemu monitorowania drogowego przewozu towarów (SENT). Na szkoleniu zostaną omówione również zmiany zawarte w nowelizacjach przepisów, które miały miejsce np. nowe wyłączenia, nowe towary objęte monitorowaniem, system monitorowania kolejowych przewozów towarów oraz nowe obowiązki związane z koniecznością używania GPS. Przedstawione zostaną również naruszenia, za których niedopełnienie ustawodawca wskazał sankcje pieniężne oraz orzecznictwo sądów administracyjnych w zakresie monitorowania towarów. Od 22 lutego 2022 r. systemem SENT zostaną objęte dwie nowe grupy towarów tj. rozpuszczalniki i rozcieńczalniki o kodzie CN 3814 zawierające więcej niż 70% masy olejów ropy naftowej, inne niż towary objęte tą pozycją zawierające alkohol etylowy oraz odpady. System SENT obejmie towary, które są: przywożone do Polski oraz przemieszczane przez Polskę na podstawie przepisów rozporządzenia nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przemieszczania odpadów.
REKLAMACJE SZKOLENIE ON-LINE Z MECENASEM ŚWIDERKIEM
zabezpieczanie firmy przed roszczeniami związanymi ze sprzedażą towarów (na etapie: informowania o jakości towaru, umowy, przewozu, wydania, serwisu, reklamacji)
Na szkoleniu z obsługi reklamacji omówione zostaną kwestie związane z dochodzeniem przez klientów roszczeń (z tytułu rękojmi, gwarancji, odszkodowawczych) bezpośrednio od Państwa firmy, jak również roszczeń jakie przysługują Państwu w stosunku do kontrahentów. Celem szkolenia z obsługi reklamacji jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń.
PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
szkolenie on-line z ekspertem z Państwowej Inspekcji Pracy
Szkolenia ma za zadanie przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie odpowiedzialności dozoru, ich praw i obowiązków. Jednocześnie przybliżone zostaną podstawowe obowiązki pracowników wynikające z przepisów kodeksu pracy oraz przepisów wewnątrzzakładowych. W trakcie szkolenia zostaną omówienie obowiązki osób kierujących pracownikami wynikające z przepisów kodeksu pracy, jaki i rozporządzeń wydanych na jego podstawie, a także innych ustaw tj. kodeksu karnego, kodeku wykroczeń, ustawy o wychowaniu w trzeźwości i o pracownikach tymczasowych. W trakcie szkolenie przekazana zostanie wiedza dotycząca procedur postępowania z wypadkami przy pracy oraz odpowiedzialność dozoru w zakresie ich powstawania oraz konsekwencjami dla pracowników. Omówione zostaną również uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie prowadzenia postępowania wykroczeniowego w przypadku stwierdzenie naruszenia obowiązków przez osoby kierujące pracownikami. Prowadzący na podstawie wybranych przykładów omówi zagrożenia na stanowiskach pracy oraz odpowiedzialność dozoru w zakresie obowiązku właściwej organizacji pracy z uwzględnieniem kwalifikacji pracowniczych, stosowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej, a także procedur i przepisów szczegółowych.
BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE WEWNĄTRZZAKŁADOWYM ORAZ PRZY SKŁADOWANIU I MAGAZYNOWANIU
szkolenie on-line z ekspertem z Państwowej Inspekcji Pracy
W trakcie szkolenia omówione zostaną wprowadzone zmiany w zakresie ręcznych prac transportowych wprowadzone nowym przepisem „W sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych oraz innych pracach związanych z wysiłkiem fizycznym”, a dotyczące dopuszczalnej masy przemieszczanych towarów oraz wydatku energetycznego. Jednocześnie przekazane zostaną zmiany wprowadzone w nowym rozporządzeniu „W sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych” oraz planowane nowelizacje przepisu w zakresie uprawnień (uproszczeniu procedury), nowych obowiązków przy wykonywania prac szczególnie niebezpiecznych z użyciem wózków jezdniowych (zezwolenia pisemnego) oraz obowiązków zlecającego pracę z użyciem wózków jezdniowych (w zastępstwie pracodawcy). Ekspert PIP omówi zmiany ustawy o dozorze technicznym wprowadzone w tym uprawnień do obsługi urządzeń transportu bliskiego, zmiany w przepisach dotyczące sposobu i trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych oraz sposobu i trybu przedłużania okresu ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych. Ekspert PIP przedstawi strategię oraz metodykę prowadzenia kontroli w zakresie bezpieczeństwa w transporcie i składowaniu wskazując na podstawowe i rażące nieprawidłowości oraz przedstawi dobrą praktykę i rozwiązania eliminujące zagrożenia podczas pracy w magazynach. Omówione zostaną przepisy i Polskie Normy związane z transportem wewnątrzzakładowym, magazynowaniem i składowaniem, ręcznymi pracami transportowymi, stosowaniem osprzętu do podnoszenia oraz urządzeń pomocniczych jak drabiny. Przedstawione zostaną wypadki związane z omawianymi zagadnieniami ze wskazaniem przyczyn technicznych, organizacyjnych i ludzkich.
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z OBECNOŚCIĄ CZYNNIKÓW CHEMICZNYCH
w środowisku pracy w świetle aktualnych przepisów BHP
Szkolenie adresowane jest do szerokiego grona osób (pracodawców, osób dozoru, służb bhp, społecznych inspektorów pracy), którzy z racji sprawowanej funkcji: odpowiadają za właściwą organizację procesu pracy, podczas którego pracownicy mają kontakt z czynnikami chemicznymi; biorą udział w pracach zespołów dokonujących oceny ryzyka stwarzanego przez czynniki chemiczne czy też zajmują się doradztwem z zakresu bhp. W programie dominuje problematyka bhp, uzupełniana miejscami - w zakresie jakim wymagają tego przepisy bhp - o wybrane zagadnienia uregulowane w innych aktach prawnych, takich jak np. przepisy dotyczące oznakowania substancji/mieszanin chemicznych, transportu materiałów niebezpiecznych, eksploatowania urządzeń objętych dozorem technicznym. Szczególną uwagę poświęcono procesowi oceny ryzyka zawodowego oraz kwestiom doboru i stosowania środków ochrony indywidualnej zabezpieczających przed czynnikami chemicznymi. Przedstawienie zagadnień bezpieczeństwa podczas stosowania czynników chemicznych w środowisku pracy, w sposób kompleksowy, pozwoli uczestnikom szkolenia na właściwą identyfikację zagrożeń stwarzanych przez te czynniki, ułatwi im określanie zakresu obowiązków nałożonych na pracodawców w przepisach prawa, a także zaznajomi ich z możliwymi do zastosowania rozwiązaniami, służącymi ograniczaniu ryzyka.
ORGANIZACJA PRACY W STREFACH ZAGROŻONYCH WYBUCHEM
wymagania zakładu pracy do wymagań bezpieczeństwa dyrektyw wybuchowych i kontrole Państwowej Inspekcji Pracy
Zapraszamy Państwa na szkolenie podczas, którego uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie stosowania minimalnych wymagań dotyczących bezpieczeństwa pracy na stanowiskach w których może wystąpić atmosfera wybuchowa. Celem szkolenia jest zapoznanie z praktycznym zastosowaniem Dyrektywy ATEX. Zaproszony ekspert Państwowej Inspekcji Pracy szczegółowo omówi wszelkie zagadnienia z zakresu atmosfer wybuchowych oraz wskaże jak zminimalizować ryzyko występowania zagrożeń na stanowiskach pracy. 26 lutego 2014 roku Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej przyjęły dyrektywę nr 2014/34/EU w sprawie harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do urządzeń i systemów ochronnych przeznaczonych do użytku w atmosferze potencjalnie wybuchowej. Nowe przepisy weszły w życie 20 kwietnia 2016 r., zastępując w całości dotychczasową dyrektywę ATEX 95 (94/9/WE). ATEX 114 dotyczy producentów, dystrybutorów i importerów urządzeń, systemów ochronnych i aparatury przeznaczonych do użytkowania w potencjalnie wybuchowej atmosferze.
PROFESJONALNA SEKRETARKA/ ASYSTENTKA
szkolenie w ujęciu prawnym i psychologicznym
Szkolenie dla Sekretarek / Asystentek to prawa ręka swojego przełożonego bez której dziś trudno sobie wyobrazić sprawne funkcjonowanie firmy. Idealna Sekretarka / Asystentka tworzy dobrą atmosferę w pracy, odpowiada za organizację czasu swoją i szefa, przejmuje określone zadania a poprzez swoją postawę buduje wizerunek firmy. Często jest organizatorem, koordynatorem, a także sprawdza się w charakterze reprezentanta. Siedmiu na dziesięciu potencjalnych klientów rezygnuje z usług firmy po pierwszym kontakcie z niemiłą obsługą, a pozyskanie nowego klienta kosztuje pięć razy tyle, co zatrzymanie obecnego. Świadczy to o tym, że osoba, z którą klient styka się na pierwszej linii, musi być w 100% profesjonalistą od budowania własnego wizerunku oraz wizerunku firmy. Nie należy więc lekceważyć wizerunku sekretarki czy asystentki – tak naprawdę na niej spoczywa odpowiedzialność za funkcjonowanie firmy na rynku!
REKLAMACJE I DOCHODZENIE ROSZCZEŃ W PRZEWOZIE I SPEDYCJI
reklamacje w transporcie w przewozie krajowym, w przewozie międzynarodowym (konwencja CMR), w spedycji - szkolenie on-line z mecenasem Łukaszem Świderkiem
Zapraszamy Państwa na szkolenie dla działu spedycji podczas, którego nasz ekspert omówi praktyczne oraz prawne aspekty funkcjonowania spedycji i transportu krajowego oraz międzynarodowego. Na szkoleniu zostaną omówione kwestie związane z reklamacjami i dochodzeniem roszczeń.
BEZPIECZNA EKSPLOATACJA ZAWIESI, CZYLI JAK BEZPIECZNIE PODNOSIĆ ŁADUNKI
warsztat Państwowej Inspekcji Pracy
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników dozoru technicznego, służb utrzymania ruchu, służb bhp, operatorów urządzeń technicznych zajmujących się w zakładach pracy transportem wewnątrzzakładowym przy użyciu zawiesi ogólnego przeznaczenia oraz zawiesi specjalistycznych. Uczestnikom szkolenia zostaną przekazane wszystkie najważniejsze informacje dotyczące bezpiecznej eksploatacji zawiesi oraz osprzętu do podnoszenia wynikające z norm PN – EN 818 – 6:2000, PN – EN 13414 -1:2009, PN – EN 1492:2000. Wiele zakładów pracy eksploatuje osprzęt do podnoszenia zakupiony na rynku wtórnym nie zdając sobie sprawy jakie obowiązki ciążą na eksploatującym taki osprzęt w myśl przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
BEZPIECZNA EKSPLOATACJA MASZYN W ZAKŁADZIE PRACY
jak zapewnić ergonomiczne stanowisko pracy dla operatora maszyny - praktyczne warsztaty PIP, kompendium wiedzy
Celem szkolenia jest przybliżenie jego uczestnikom zagadnień, na jakie błędy, na jakie sytuacje newralgiczne, podczas organizacji stanowiska pracy związanego z obsługą maszyn, należy zwrócić uwagę, aby to stanowisko pracy, było zorganizowane w sposób odpowiedni oraz zgodny w obowiązującymi przepisami.
PRAWIDŁOWE ZARZĄDZANIE OBROTEM PALETOWYM
Jak skutecznie kontrolować i minimalizować koszty obrotu paletami?
Pool otwarty EPAL w Polsce jest warty ponad 1 mld złotych i dotyczy 50 mln palet. Około 10 mln palet jest corocznie dokupowane przez uczestników tego poolu. Koszt zakupu palet to tylko jeden ze składników kosztów. Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna szczegółowe koszty obrotu paletowego w własnej firmie? Ilu wie jak je obserwować, kontrolować i optymalizować? Rynek proponuje rozwiązania w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne: pool otwarty palet "białych" EPAL lub poole zamknięte "kolorowe" CHEP, LPR, IPP. Czy rozwiązania przez nas używane są najlepsze? Jak możemy zmniejszyć koszty własnej firmy w zakresie gospodarki paletowej? W czasie szkolenia pokazywane jest jak na każdym etapie wdrażać optymalizację obrotu paletowego oraz minimalizację start. Te dwa elementy dają efekt optymalizacji procesu.
PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE
Jak wzmocnić cechy przywódcze liderów? Jak rozwijać kompetencje przywódcze?
Szkolenie rozwijające umiejętności managerskie z zakresu przywództwa sytuacyjnego.
EFEKTYWNA ROZMOWA ROZWOJOWA-ROCZNA
wzmacnianie motywacji pracowników poprzez konstruktywne rozmowy
Spotkania rozwojowe/roczne pracowników z przełożonym stanowią doskonałe narzędzie do budowania partnerskich relacji z podwładnym, budują w nim zaangażowanie i chęć rozwoju, zwiększają motywacje oraz pozwalają zapobiegać sytuacjom konfliktowym. Żeby to osiągnąć należy sprawnie określić potrzeby rozwojowe pracownika w oparciu o matrycę kompetencji, przeprowadzić efektywną rozmowę rozwojową oraz prowadzić działania monitorujące czy wspierające. Warsztat przygotowuje kompleksowo szefów do sprawnego wykorzystania rozmów rozwojowych.
WYMAGANIA PIP PRZY EKSPLOATACJI WÓZKÓW JEZDNIOWYCH Z NAPĘDEM SILNIKOWYM
skuteczne i praktyczne warsztaty Państwowej Inspekcji Pracy
Największą korzyścią ze szkolenia, to uzyskanie wiedzy, czego i gdzie oraz w jakich obszarach należy się spodziewać podczas kontroli. Forma szkolenia, to przekazanie uczestnikom wiedzy w sposób łatwy i zrozumiały uwzględniający problematykę: co powinieneś wiedzieć, co powinieneś przestrzegać, czego musisz unikać, aby eksploatować wózki jezdniowe z napędem silnikowym w sposób prawidłowy. W trakcie szkolenia przewidziano czas na zadawanie pytań przez uczestników. Podczas szkolenia omówione zostaną również wyroki Sądów oraz interpretacje Ministerstwa w zakresie zagadnień poruszanych na szkoleniu.
WSPÓŁPRACA PRACODAWCY Z ZAKŁADOWĄ ORGANIZACJĄ ZWIĄZKOWĄ
po zmianach w prawie pracy
Zapraszamy na kompleksowe szkolenie dotyczące związków zawodowych oraz zakładowej organizacji związkowej. Tematyka zajęć ukazuje kluczowe zasady i praktykę współdziałania pracodawcy ze związkami zawodowymi w ramach indywidualnego i zbiorowego prawa pracy po ostatnich zmianach.
Sukces działań niemal każdej firmy tworzą ludzie, którzy w niej pracują. Trudno wyobrazić sobie dobrze działające przedsiębiorstwo bez stojących za tym pracowników. Dobry zespół pracowników to przede wszystkim grupa ludzi, którzy doskonale się rozumieją i wiedzą, w jakim celu wykonują dane zadania. Odpowiednie dopasowanie do siebie grupy ludzi może być przepisem na sukces każdej firmy. Niezależnie czy zarządzasz dużym zespołem, czy dwoma pracownikami - zasady są te same. Zespół pracuje efektywnie i współpracuje ze sobą nie za pomocą przypadku, lecz lidera, który potrafi spojrzeć na pracowników i zidentyfikować dynamikę pracy zespołu.
WYKORZYSTANIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI (AI) W PRAKTYCE
poziom podstawowy i poziom średniozaawansowany
Szkolenie wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w praktyce może otworzyć przed Tobą nowe możliwości, które zrewolucjonizują sposób, w jaki pracujesz i zarządzasz codziennymi obowiązkami. Jeśli zastanawiasz się, jak Twoi współpracownicy osiągają wyniki szybciej niż Ty, istnieje spora szansa, że już korzystają z narzędzi opartych na AI. Teraz Ty również masz szansę dołączyć do tej technologicznej rewolucji, która przekształca nie tylko biznes, ale i nasze codzienne życie.
PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI W MIEJSCU PRACY
czyli jak przeciwdziałać niewłaściwym zachowaniom w organizacji
Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń, z jakimi może spotkać się organizacja. Bezpieczne i przyjazne środowisko pracy sprzyja efektywności pracowników. Aby zapobiegać tym zjawiskom, konieczne jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na nie, najlepiej na każdym szczeblu organizacji.