BRYGADZISTA / MISTRZ PRODUKCJI
Doskonalenie kompetencji osobistych mistrzów produkcji i brygadzistów
Szkolenie uczy efektywnego zarządzania pracownikami produkcyjnymi, pokazuje jak zbudować skuteczny zespół i rozwiązywać konflikty. Warsztat ma charakter intensywnego treningu praktycznych umiejętności brygadzisty i mistrza produkcji. Zadaniem treningu jest opanowanie przez uczestników podstawowych zasad zarządzania ludźmi i technik motywowania podwładnych do pracy. Zapoznaje z technikami budowania autorytetu lidera w zespole. Podnosi świadomość mistrzów produkcji i brygadzistów w zakresie znaczenia ich pracy dla organizacji. Uczy jak motywować i kontrolować pracowników, a także demonstruje sposoby skutecznego komunikowania się z przełożonymi i pracownikami. Odwołując się do konkretnych ćwiczeń, szkolenie doskonali umiejętności organizacyjne i przywódcze mistrza produkcji i brygadzisty.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM TECHNICZNYM
Jak skutecznie kierować i wspierać pracowników działów technicznych i produkcyjnych w osiąganiu lepszych wyników
Szkolenie dla kierowników zespołu pozwala korzystać z zasobów firmy umożliwiając jej nieustanny rozwój. Jest również niezbędnym elementem w kierowaniu ludźmi potrzebnym do osiągania zamierzonych celów. Osoby zarządzające działami technicznymi i produkcyjnymi mogą zwiększać cele firmy poprzez organizowanie pracy innych, a nie tylko przez wykonywanie zadań osobiście lub ich ciągły nadzór. Warto wiedzieć jak delegować, wydawać polecenia, zadawać pytania swoim pracownikom aby ich motywować do lepszej pracy. Duża odpowiedzialność leży właśnie w rękach kierowników zespołu to oni stymulują motywację i zaangażowanie pracowników liniowych w proces produkcyjny. Ich postawa, umiejętność dotarcia do zespołu oraz wykorzystanie podstawowych narzędzi wspierających proces zarządzania wielokrotnie przekłada się na wydajność i jakość produkcji. Kierownicy są również odpowiedzialni za rozwój zespołu pracowniczego w oparciu o ocenę jego postępów jak również rozmowy indywidualne. Wynikiem ich powinno być poczucie u pracownika zainteresowania i opieki ze strony przełożonego. Pobudza to u pracownika lojalność w stosunku do firmy jak również szefa oraz chęć do zmian. Kreatywne prowadzenie zebrań i rozwiązywanie problemów niweluje strach i pobudza w pracownikach odpowiedzialność za własną pracę oraz jednoczy wokół wspólnych celów. Umożliwia sprawniejsze wprowadzanie narzędzi optymalizujących proces produkcyjny typu: 5S, Kanban, SMED lub TPM. Odpowiednio prowadzeni pracownicy nie odbierają ich jako przymus tylko jako metody usprawniające ich pracę i dające możliwość realizacji. Szybka i pewna diagnoza źródeł konfliktów pozwala kierownikom budować atmosferę rodzinną w zarządzanym zespole. Zapraszamy Państwa na szkolenie, które jest w formie warsztatów. Uczestnicy aktywnie biorą udział w szkoleniu a przyjazna atmosfera, pozwala z łatwością nabyć praktyczną wiedzę i umiejętności.
(SENT) SYSTEM MONITOROWANIA DROGOWEGO I KOLEJOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW ORAZ OBROTU PALIWAMI
zmiany obowiązujące w 2022 roku i 2023 oraz projektowane zmiany
Oferujemy Państwu szkolenie, na którym szczegółowo zostaną przedstawione obowiązki przedsiębiorców wysyłających/odbierających towary wrażliwe, przewoźników oraz odbiorców tych towarów. Omówione zostaną zasady odpowiedzialności (zarówno administracyjnej jak i karnej) oraz prawidłowy sposób rejestracji zgłoszeń do systemu monitorowania drogowego przewozu towarów (SENT). Na szkoleniu zostaną omówione również zmiany zawarte w nowelizacjach przepisów, które miały miejsce np. nowe wyłączenia, nowe towary objęte monitorowaniem, system monitorowania kolejowych przewozów towarów oraz nowe obowiązki związane z koniecznością używania GPS. Przedstawione zostaną również naruszenia, za których niedopełnienie ustawodawca wskazał sankcje pieniężne oraz orzecznictwo sądów administracyjnych w zakresie monitorowania towarów. Od 22 lutego 2022 r. systemem SENT zostaną objęte dwie nowe grupy towarów tj. rozpuszczalniki i rozcieńczalniki o kodzie CN 3814 zawierające więcej niż 70% masy olejów ropy naftowej, inne niż towary objęte tą pozycją zawierające alkohol etylowy oraz odpady. System SENT obejmie towary, które są: przywożone do Polski oraz przemieszczane przez Polskę na podstawie przepisów rozporządzenia nr 1013/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przemieszczania odpadów.
REKLAMACJE SZKOLENIE ON-LINE Z MECENASEM ŚWIDERKIEM
nowelizacja 2022 roku- przygotuj się - Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.
Na szkoleniu z obsługi reklamacji omówione zostaną kwestie związane z dochodzeniem przez klientów roszczeń (z tytułu rękojmi, gwarancji, odszkodowawczych) bezpośrednio od Państwa firmy, jak również roszczeń jakie przysługują Państwu w stosunku do kontrahentów. Celem szkolenia z obsługi reklamacji jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń.
SKUTECZNY REKRUTER
proces skutecznej rekrutacji i selekcji pracowników
O sukcesie firmy w dużej mierze decydują zatrudnieni w niej pracownicy. Wykwalifikowany, zmotywowany zespół zapewnia rozwój i dobre wyniki finansowe organizacji. Jednocześnie prowadzenie skutecznych procesów rekrutacyjnych na aktualnym rynku pracy stanowi coraz większe wyzwanie. Dużą rolę odgrywają tu umiejętności rekrutera, wizerunek pracodawcy tzw. employer branding oraz sprawna współpraca osób pozyskujących pracowników do organizacji i biznesu. Coraz istotniejsze staje się pozyskiwanie do firm osób, które nie tylko spełnią wymagania stanowiskowe ale także będą pasować do kultury organizacyjnej firmy. Często też ważne jest by pracownicy mieli potencjał do rozwoju oraz zostali w firmie na dłużej. Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego trener podzieli się z uczestnikami praktyczną wiedzą z zakresu rekrutacji, podpowie jak profesjonalnie i skutecznie pozyskiwać kompetentnych pracowników oraz zapozna z nowoczesnymi narzędziami rekrutacyjnymi.
PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
szkolenie on-line z ekspertem z Państwowej Inspekcji Pracy
Szkolenia ma za zadanie przekazanie uczestnikom wiedzy w zakresie odpowiedzialności dozoru, ich praw i obowiązków. Jednocześnie przybliżone zostaną podstawowe obowiązki pracowników wynikające z przepisów kodeksu pracy oraz przepisów wewnątrzzakładowych. W trakcie szkolenia zostaną omówienie obowiązki osób kierujących pracownikami wynikające z przepisów kodeksu pracy, jaki i rozporządzeń wydanych na jego podstawie, a także innych ustaw tj. kodeksu karnego, kodeku wykroczeń, ustawy o wychowaniu w trzeźwości i o pracownikach tymczasowych. W trakcie szkolenie przekazana zostanie wiedza dotycząca procedur postępowania z wypadkami przy pracy oraz odpowiedzialność dozoru w zakresie ich powstawania oraz konsekwencjami dla pracowników. Omówione zostaną również uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie prowadzenia postępowania wykroczeniowego w przypadku stwierdzenie naruszenia obowiązków przez osoby kierujące pracownikami. Prowadzący na podstawie wybranych przykładów omówi zagrożenia na stanowiskach pracy oraz odpowiedzialność dozoru w zakresie obowiązku właściwej organizacji pracy z uwzględnieniem kwalifikacji pracowniczych, stosowania środków ochrony indywidualnej i zbiorowej, a także procedur i przepisów szczegółowych.
BEZPIECZEŃSTWO W TRANSPORCIE WEWNĄTRZZAKŁADOWYM ORAZ PRZY SKŁADOWANIU I MAGAZYNOWANIU
szkolenie on-line z ekspertem z Państwowej Inspekcji Pracy
W trakcie szkolenia omówione zostaną wprowadzone zmiany w zakresie ręcznych prac transportowych wprowadzone nowym przepisem „W sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych oraz innych pracach związanych z wysiłkiem fizycznym”, a dotyczące dopuszczalnej masy przemieszczanych towarów oraz wydatku energetycznego. Jednocześnie przekazane zostaną zmiany wprowadzone w nowym rozporządzeniu „W sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych” oraz planowane nowelizacje przepisu w zakresie uprawnień (uproszczeniu procedury), nowych obowiązków przy wykonywania prac szczególnie niebezpiecznych z użyciem wózków jezdniowych (zezwolenia pisemnego) oraz obowiązków zlecającego pracę z użyciem wózków jezdniowych (w zastępstwie pracodawcy). Ekspert PIP omówi zmiany ustawy o dozorze technicznym wprowadzone w tym uprawnień do obsługi urządzeń transportu bliskiego, zmiany w przepisach dotyczące sposobu i trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych oraz sposobu i trybu przedłużania okresu ważności zaświadczeń kwalifikacyjnych. Ekspert PIP przedstawi strategię oraz metodykę prowadzenia kontroli w zakresie bezpieczeństwa w transporcie i składowaniu wskazując na podstawowe i rażące nieprawidłowości oraz przedstawi dobrą praktykę i rozwiązania eliminujące zagrożenia podczas pracy w magazynach. Omówione zostaną przepisy i Polskie Normy związane z transportem wewnątrzzakładowym, magazynowaniem i składowaniem, ręcznymi pracami transportowymi, stosowaniem osprzętu do podnoszenia oraz urządzeń pomocniczych jak drabiny. Przedstawione zostaną wypadki związane z omawianymi zagadnieniami ze wskazaniem przyczyn technicznych, organizacyjnych i ludzkich.
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z OBECNOŚCIĄ CZYNNIKÓW CHEMICZNYCH
w środowisku pracy w świetle aktualnych przepisów BHP
Szkolenie adresowane jest do szerokiego grona osób (pracodawców, osób dozoru, służb bhp, społecznych inspektorów pracy), którzy z racji sprawowanej funkcji: odpowiadają za właściwą organizację procesu pracy, podczas którego pracownicy mają kontakt z czynnikami chemicznymi; biorą udział w pracach zespołów dokonujących oceny ryzyka stwarzanego przez czynniki chemiczne czy też zajmują się doradztwem z zakresu bhp. W programie dominuje problematyka bhp, uzupełniana miejscami - w zakresie jakim wymagają tego przepisy bhp - o wybrane zagadnienia uregulowane w innych aktach prawnych, takich jak np. przepisy dotyczące oznakowania substancji/mieszanin chemicznych, transportu materiałów niebezpiecznych, eksploatowania urządzeń objętych dozorem technicznym. Szczególną uwagę poświęcono procesowi oceny ryzyka zawodowego oraz kwestiom doboru i stosowania środków ochrony indywidualnej zabezpieczających przed czynnikami chemicznymi. Przedstawienie zagadnień bezpieczeństwa podczas stosowania czynników chemicznych w środowisku pracy, w sposób kompleksowy, pozwoli uczestnikom szkolenia na właściwą identyfikację zagrożeń stwarzanych przez te czynniki, ułatwi im określanie zakresu obowiązków nałożonych na pracodawców w przepisach prawa, a także zaznajomi ich z możliwymi do zastosowania rozwiązaniami, służącymi ograniczaniu ryzyka.
REKLAMACJE I DOCHODZENIE ROSZCZEŃ W PRZEWOZIE I SPEDYCJI
szkolenie on-line z Mecenasem Łukaszem Świderkiem
Zapraszamy Państwa na szkolenie dla działu spedycji podczas, którego nasz ekspert omówi praktyczne oraz prawne aspekty funkcjonowania spedycji i transportu krajowego oraz międzynarodowego. Na szkoleniu zostaną omówione kwestie związane z reklamacjami i dochodzeniem roszczeń.
BEZPIECZNA EKSPLOATACJA ZAWIESI, CZYLI JAK BEZPIECZNIE PODNOSIĆ ŁADUNKI
warsztat Państwowej Inspekcji Pracy
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników dozoru technicznego, służb utrzymania ruchu, służb bhp, operatorów urządzeń technicznych zajmujących się w zakładach pracy transportem wewnątrzzakładowym przy użyciu zawiesi ogólnego przeznaczenia oraz zawiesi specjalistycznych. Uczestnikom szkolenia zostaną przekazane wszystkie najważniejsze informacje dotyczące bezpiecznej eksploatacji zawiesi oraz osprzętu do podnoszenia wynikające z norm PN – EN 818 – 6:2000, PN – EN 13414 -1:2009, PN – EN 1492:2000. Wiele zakładów pracy eksploatuje osprzęt do podnoszenia zakupiony na rynku wtórnym nie zdając sobie sprawy jakie obowiązki ciążą na eksploatującym taki osprzęt w myśl przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
ROSZCZENIOWI PRACOWNICY
jak rozmawiać na trudne tematy?
Szkolenie "Roszczeniowi pracownicy - jak rozmawiać na trudne tematy?" jest przeznaczony dla osób, które chcą lepiej zrozumieć, jakie czynniki mają wpływ na postawy roszczeniowe pracowników, w jaki sposób szef może zareagować oraz jak zmienić swój sposób postrzegania roszczenia na mówienie przez pracownika o swoich potrzebach.
PRAWIDŁOWE ZARZĄDZANIE OBROTEM PALETOWYM
Jak skutecznie kontrolować i minimalizować koszty obrotu paletami?
Pool otwarty EPAL w Polsce jest warty ponad 1 mld złotych i dotyczy 50 mln palet. Około 10 mln palet jest corocznie dokupowane przez uczestników tego poolu. Koszt zakupu palet to tylko jeden ze składników kosztów. Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna szczegółowe koszty obrotu paletowego w własnej firmie? Ilu wie jak je obserwować, kontrolować i optymalizować? Rynek proponuje rozwiązania w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne: pool otwarty palet "białych" EPAL lub poole zamknięte "kolorowe" CHEP, LPR, IPP. Czy rozwiązania przez nas używane są najlepsze? Jak możemy zmniejszyć koszty własnej firmy w zakresie gospodarki paletowej? W czasie szkolenia pokazywane jest jak na każdym etapie wdrażać optymalizację obrotu paletowego oraz minimalizację start. Te dwa elementy dają efekt optymalizacji procesu.
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI
zakupy, zapasy w przedsiębiorstwie a zapasy w magazynie i łańcuchu dostaw
Celem warsztatów jest przekazanie wiedzy w zakresie roli, zasadach budowania i optymalizacji zapasów w przedsiębiorstwie. Celem warsztatów jest również uświadomienie, że optymalny poziom zapasów to wysiłek wielu działów a nadmierny zapas znajdujący się w magazynie to skutek błędów, zaniedbania, braku wiedzy, złej analizy potrzeb w całej organizacji.
DELEGOWANIE ZADAŃ
obowiązkowe szkolenie managerskie
Delegowanie zadań sprawia, że manager ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje wszystkim satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Nasza propozycja szkolenia z delegowania to pozycja obowiązkowa w rozwoju managerskim.
PRZYWÓDZTWO SYTUACYJNE
Jak wzmocnić cechy przywódcze liderów? Jak rozwijać kompetencje przywódcze?
Szkolenie rozwijające umiejętności managerskie z zakresu przywództwa sytuacyjnego.
CO TO ZNACZY BYĆ ASERTYWNYM SZEFEM?
konfliktowi pracownicy, negocjacje szefa
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności asertywnej komunikacji z pracownikami, szczególnie w sytuacjach negocjacyjnych i roszczeniowych.